Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Min shettis hingst på 2 år har det tror jag. Hans ben fastnar i hagen när han har stått stilla en stund. Jag vet inte vad jag ska göra...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Elwis_86
·
T
Hästvård Hjälp mig! Det börjar varje vår och håller oftast i hela sommare. Min häst sväller jättemycket bakom ganascherna. Hon ser ut som en...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: artchie_1997
·
Hästvård Hur länge fäller de egentligen?? Blir galen på allt hår överallt Snart tar jag fram dammsugaren :D Min foderhäst har fällt i omgångar...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: orion_x
·
K
Hästvård Hur gör ni när ni lägger den? Vad använder ni? kalk och halm eller? om man vill ha spån då? kan man göra en permanent bädd som funkar...
Svar
11
· Visningar
858
Senast: Kiira
·
T
Hästvård Tänkte köpa kyllera från börjes till min senskadade häst men har någon erfarenhet av kyllera sorterna från Börjes?? Eller har ni nåt...
Svar
7
· Visningar
3 579
Senast: RebeckaKihlberg
·
S
Hästvård Har en fundering som dök upp nu. Jag hade en häst hemma för 2 sommrar sen. Som ett "mellan hem", mina fosterföräldrar brukade ta hem...
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: marieka
·
S
Hästvård Har för mig att jag läst om "strausser" metoden (Heter det så) här någonstans på buke men nu kan jag inte hitta tillbaka till...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: sanwan
·
Hästvård ...av ben, kan t ex distriktsveterinär göra det på hemmaplan eller måste man åka iväg med hästen till klinik för att göra det?
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Alvia
·
L
Hästvård Mitt ena sto är riktigt jobbig vid brunst, Hon har svårt att vara själv i vanliga fall men vid brunst förvärras detta och hon kan inte...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: gonkan
·
Hästvård Jag har min häst på klinik sen i tisdags för han har uppvisat difusa symptom på kolik och har ätit och druckit väldigt dåligt ett tag nu...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 046
Senast: Inna
·
E
Hästvård Vad får distriksveterinärer göra? Får dom behandla hälta på en häst? genom att spruta i leden osv.? Eller skickar dom en till en klinik.
Svar
8
· Visningar
1 354
S
Hästvård Tog in killen som går i samma hage som mitt sto idag efter att han hade sprungit som en galning när jag hade tagit ut Ami. Inte för att...
Svar
9
· Visningar
3 665
Senast: Spider84
·
J
Hästvård Vad har ni era shettisar på för typ av bete? Typ vall eller i skogen bara? Och hur gör ni för att "skydda" dem från fång och övervikt?
Svar
7
· Visningar
770
P
Hästvård Kan det vara en av orsakerna till den utbredda bärransrötan ? Tidigare när var och varannan häst, skoddes med varmriktade skor,förekom...
2
Svar
34
· Visningar
2 203
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Våran ponny måste ha grimma på sig i hagen på sommaren då han måste ha greenguard pga att han haft fång. Förra sommaren hade vi världens...
Svar
10
· Visningar
1 535
Senast: Rattfylla
·
K
Hästvård Vet någon om det går att blanda egen pälsglans? :confused: Vad använder man i såfall? /Kenaz :banana:
2
Svar
29
· Visningar
2 096
Senast: LadySara
·
Hästvård Vet inte riktigt om detta är rätt plats att fråga på. Men hur gör ni med permanentbädd nu inför sommaren. Tar ni ut allting och gör ny...
Svar
10
· Visningar
888
Hästvård Har läst att det är risk för det eftersom det blir så mkt i tarmarna ifall hästen har en del mask, och undrar lite hur lång tid det kan...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: snofflan
·
Hästvård .. och orenhet bak? Kan detta ha något samband med varandra? I slutet av förra veckan reds reykur av en tjej jag känner. Hon svek mig...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Reykur
·
Hästvård .. och orenhet bak? Kan detta ha något samband med varandra? I slutet av förra veckan reds reykur av en tjej jag känner. Hon svek mig...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka