Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Nu kommer kiropraktorn om en timme! Jag är lite nervös :crazy: Jag har ingen aning om hur det ska gå.....
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Filou
·
E
Hästvård det är så att vi har tre ponnier i en hage nu som dom skall gå i fram till juni innan dom skall byta hage, min ena häst kommer hem nu i...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag har ett varmblod som är ganska rejält överbyggt bak, så jag har försökt nygga upp hennes ryggmuskler. Hon har fått lite mer muskler...
Svar
5
· Visningar
823
M
Hästvård Hejsan! Är det ngn. i detta avlånga bukeland som kan mycket om hovar? Jag funderar på att låta hästen vara oskodd nu i sommar bla. för...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: älgen
·
Hästvård Min dräktiga häst slutade plötsligt att äta krafftfodret för ca två veckor sen... hö har hon ätit, så därför trodde jag att det var...
Svar
4
· Visningar
2 466
Senast: Leyla
·
P
Hästvård \"munkorg\" +astma Hej! Jag har skrivit förut om den lilla schettisen i mitt stall som går ute jämt eftersom hon har astma. Hon hostar...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: skjootan
·
Hästvård Jag har en unghäst som får stora skavsår vid bogen av alla mina täcken. Jag har köpt ett bogtäcke men det hjälper inte. Nåt tips?
Svar
14
· Visningar
2 328
Senast: Izadora
·
A
Hästvård Det e väl på tok försent? Där jag praktiserar (en ridskola) har jag fått raka hästarna för att de tycker det e så jobbigt när hästarna...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Lady_A
·
S
Hästvård Har hört att vitlök skulle vara bra mot mask. Någon som vet??? :confused:
2
Svar
34
· Visningar
3 003
Senast: snofflan
·
M
Hästvård Nu är det så att jag undrar vad patella upphakning är för något!Är det någon som har ett bra svar på det? Tack på förhand Sofie :confused:
Svar
6
· Visningar
6 937
Senast: Linn__89
·
L
Hästvård Hej!! Jag har en 16 snart 17 årig New Forest som är triangelmärkt p.g.a en bakbens skada.... Nu har en tjej i stallet tyckt att hon sett...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Någon som vet var man kan hitta en översiktilig och bra bild på d?
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: Zaga
·
T
Hästvård Kan en kastrerad klapphingst, dvs. en häst som bara har en testikel kvar betäcka med resultat?
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: palle
·
Hästvård Får ni mycket skuldkänslor när ni är borta från er häst en längre tid? Nu i vinter har mitt intresse varit på den lägre sidan och fast...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: kopparberg
·
K
Hästvård Ni som inte har varmvatten i stallet, hur tvättar ni era hästar? Men oxå ni som inte har spolspilta i stallet. Eller ni kanske inte gör...
2
Svar
22
· Visningar
4 985
·
T
Hästvård Har hört att man bara ska ha dem på ca 20 min första gångerna.men kan man ha dem på i hagen?tänkte när hästen går på bete. :confused:
Svar
5
· Visningar
855
·
S
Hästvård Nu måst evi var aförsiktiga de är två fal kvarka som upptäckts med kvarka i Hälsingland/Hramånger, de vet int evart d blivit smittade...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Icebabe_1
·
P
Hästvård Hur många gånger på ett år brukar ni avmaska? Vi avmaskar 4 ggr /år. Har hört att man ska avmaska fler ggr...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Krabban
·
N
Hästvård Ett tips på hur man kan bygga upp musklerna på sidan om manken, emottages tacksamt. Hon har fallit ur, så sadeln har blivit lite "stor"...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Nellis
·
C
Hästvård Veterinärbesiktning av unghäst för export till exempelvis USA. Klinik eller? Speciell exportbesiktning? Uppskattad kostnad?
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Cesam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka