Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Ni som har quartrar, vad har ni för storlek på skor på dom ? När jag köpte min häst hade den 2:0r, men nu när jag haft honom ett tag så...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Intejag
·
Hästvård \"bula\" på vänster fram... Upptäckte idag att pållen har en bula på vänster fram, han haltar inte eller någonting sådan men den känns...
Svar
7
· Visningar
1 499
M
Hästvård Hej! Jag har aldrig lärt mig precis hur man lindar ben. Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite KONKRETA tips och råd kring...
Svar
1
· Visningar
669
N
Hästvård HEJ,jag har hört att det går kvarka i jönköping ,någon som vet nåt??? :eek:
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Qodrofenia
·
F
Hästvård Igår hände någonting hemskt. Stallets söta och mycket speciella dartmoorföl (eller rättare sagt 1-åring) råkade av någon okänd anledning...
Svar
16
· Visningar
1 483
Senast: Just_me
·
M
Hästvård Mitt vbl har långa hår kvar under magen som inte har släppt, annars fin , blank päls. Han e regelbundet avmaskad, ok hö, går på ett...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Eem
·
K
Hästvård Någon som har den? Åsikter? Vi kan inte använda den vanliga "billiga" Greenguarden på våran ponny för han lyckas trycka ut mulen i...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Moniq
·
R
Hästvård Ni som har islandshästar med eksem, vad ger ni dem emot det??? Ja har i några år använt ökoson med bra resultat, dock inte i fjol.. :(...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Boj
·
Hästvård Bestämde mig för att försäkra upp min häst till 50.000. Men då var man visst tvungen att göra en veterinärbesiktning. Så veterinären...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Ajda
·
T
Hästvård Hagsystem för att \"hålla nere\" parasiter? Hemma har jag två stora hagar, båda fungerar som sommarbete. (De är båda stora med kuperad...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Tosca
·
Hästvård Jag har två shettisar som jag släpper mellan hagarna för att "klippa gräs". Jag skottar rent varje dag. Om dom nu skulle vara fulla med...
Svar
15
· Visningar
1 346
Senast: tgd
·
F
Hästvård Nu har jag fått vissa svar på min allergi/headshaker häst. Det var/är inflammation i nässlemhinnan. vet sprutade in något...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: tott
·
E
Hästvård :( Har fått lite onda aningar om att hästen har ont/ev känner obehag, är snemusklad eller stel. Hon fattar alltid höger galopp, svårt...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: skjootan
·
C
Hästvård Nån som vet om man kan göra eget myggmedel. Har hört att det ska vara något med vitlök osv. någon som har erfarenhet av sånt som kan...
2
Svar
20
· Visningar
7 344
·
L
Hästvård Hej. Min häst har hela havrekorn i bajset, jag har både avmaksat henne och raspat tänderna.. Någon som vet varför hon gör så? Några...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: charmant
·
W
Hästvård När ni varit ute och ridit en varm sommardag och hästen blivit svettig (av arbetet) hur tar ni hand om hästen då?? :banana:
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: SessCa
·
W
Hästvård Efterssom jag har en unghäst läser jag en hel del böcker och artiklar ang. vård, hantering, inridning. Vissa funderingar dyker upp...
2
Svar
24
· Visningar
1 702
J
Hästvård Bläh, vi har rena fästinginvasionen sen ett par dagar här nu. Har börjat ge pållarna vitlök, brukar vänta till myggsäsongen börjar...
Svar
2
· Visningar
714
·
Hästvård jag har köpt en ny häst och enligt hennes vaccinations intyg fick hon stelkramp och influensa vacinering maj 2002. Jag anntar att...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Chough
·
Hästvård Jaha ni kunniga inom med. nu är det dags att berätta vad ni vet om detta syndrom. Har idag fått höra att det inte är helt ovanligt att...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka