Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag tycker verkligen synd om min häst just nu. han blir väldigt lätt stressad, dock blir det bättre och bättre, jag har ägt honom i 2½...
Svar
7
· Visningar
986
Senast: Krabban
·
L
Hästvård Hello! Jag har en shäck Svart/vit.. det är så att hon har fällt all den vita pälsen, mne hon har knappt börjat fälla den svarta, vad...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Xeline
·
A
Hästvård Hur snart kan man börja rida stoet igen efter fölning? hur har ni gjort?
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Boll
·
Z
Hästvård Jag har läst någonstans att hästen ska ha en temperatur på 37-38 grader, stämmer det? Om en vuxen häst brukar ha en temperatur på ca...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: mirage
·
Hästvård Om hästen har lägre temperatur än den brukar är det då risk för att den har någon infektion eller liknande? Hästen ifråga brukar ha...
Svar
2
· Visningar
2 358
Senast: LUDDE98
·
S
Hästvård Nu när våren kommit på riktigt skulle jag vilja bada min medryttarhäst. Han verkar inte rädd för att bli spolad, testade lite idag, han...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: Krabban
·
A
Hästvård Gjorde ju träckprov på pållarna i september -03, och har gjort ett nytt som vi fick svar på i fredags. För båda hästarna hade vid båda 0...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: ang
·
Hästvård Vilka är de första tecknen på att det är för dålig luftväxling i ett stall?? Alltså att det blir för dålig luft i stallet när hästarna...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: angelaL
·
F
Hästvård Gärna med bilder, önskas! :)
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Dragonfruit_
·
D
Hästvård Min dam har börjat göra så...Hon har gjort det förut för längre sedan, går i perioder, oftast vår/sommar/höst? Det händer inte varje...
Svar
10
· Visningar
1 189
Senast: Dimmans_Elaine
·
F
Hästvård Min tråd med bilder togs bort så jag ställer frågan så här istället. Vad tror ni görs om man anmäler någon för vanvård då de har en...
Svar
4
· Visningar
920
Hästvård Min häst har oändligt tjock man. Jag skulle vilja tunna ur den, men den är helt omöjligt att rycka. Hästen blir hysterisk och manen...
Svar
18
· Visningar
1 051
L
Hästvård funderar lite, har bokat tid hos equiterapeut för min pålle, men hon hinner inte komma förrän 17:e maj. Pållen min har problem med...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Lindi
·
Hästvård Hur är det med blodmasken? Vad händer om man väcker blodmasken med avmaskningsmedel under vintern? Hur påverkas hästen? Finns inga...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: snofflan
·
Hästvård Har ni någon erfarenhet av det? Typ bärrandsröta lr någe tror jag det heter.. Sprickor som är ca cm djupa.. Vad göra åt det? Det...
Svar
5
· Visningar
2 433
Senast: psychogrrl
·
G
Hästvård Igår var vi hos veterinär hela dagen, det var en väldigt lång och intensiv dag. Efter många undersökningar och rönken kom dommen...
2
Svar
30
· Visningar
3 045
Hästvård Carmenzita är ju som jag redan sagt konvalescent i minst 6 månader med ordination skritt på hårt underlag. Hon har i princip "vrickat...
Svar
11
· Visningar
1 264
Hästvård Min dotter har ett D-ponnysto som tydligen är överkänslig, men mot vad???????????? Igår ringde stallägaren och sa att pållan inte ville...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Puffis
·
T
Hästvård provred en liten varmblodsflicka häromdagen. :cry: anledningen till att jag inte tar henne under armen med mig hem är en lätt...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: hjalle
·
K
Hästvård hur många vet något om kvarka? jag har en häst som jag lånat ut på foder i ett år nu och han fick kvarka.och hon som äger stallet...
Svar
5
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka