Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad har ni för erfarenheter av denna sjukdom? Finns här någon som VET vad den uppkommer av och hur förloppet är? Här i kommunen har vi...
2
Svar
28
· Visningar
4 335
P
Hästvård Har aldrig råkat ut för detta tidigare. Hjälp, någon som har erfarenhet! Lånade för ett par veckor sedan en ponny av kallblodstyp. Den...
Svar
16
· Visningar
2 285
Senast: Djurjouren
·
E
Hästvård min ena ponny har fått visa kala fläckar lite varstans på kroppen.... även mankammen har vart kal i själva roten om ni förstår va jag...
Svar
1
· Visningar
768
D
Hästvård Min häst har alltid varit ganska så spänd i sina muskler, inte "muskelkramp-spänd" men heller inte helt mjuk och avslappnad. Hon är...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: donnan
·
S
Hästvård Ska börja ge min häst djävulsklo och brännässla och då börjar jag ju att ge mycket mindre än de hon ska ha i början för att öka på, men...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Spider84
·
S
Hästvård Trots att det är åttonde säsongen med eksemhästen är det lika svårt varje vår. Jag vill ju att han skall gå utan så länge som möjligt...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: Sveipur
·
O
Hästvård Nu har ponnyn jag har hand om under lovet tappat två skor, och inte är det på samma benpar, utan diagonalt, vänster bak och höger fram...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: zazzabella
·
A
Hästvård T.ex Tourettes syndrom hos människor orsakar okontrollerbara ticks, och borderline, adhd, deppression pga av obalans i signalsubstanser...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Dragonfruit_
·
R
Hästvård Har troigen fått pälsätare i stallet, bara sett de på en häst, hon kliar sig inte..har ett par kala fläckar..har dett gulaktiga ägg +...
2
Svar
35
· Visningar
10 173
Senast: RebeckaKihlberg
·
T
Hästvård Jag har en liten Lipizzanerkille på snart 2år. I vintras gick han troligtvis omkull = stod på skalle helt enkelt.han började slänga ut...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: hjalle
·
Hästvård Om hästen är lite varm på en hov är det då alltid något fel? Det här har jag funderat mycket på så det vore intressant att höra vad ni...
Svar
14
· Visningar
22 364
Senast: Peregrin
·
I
Hästvård Har fått konstaterat på klinik att min häst tyvärr har shivvering, en nervskada från ryggen. Vill komma i kontakt med andra hästägare...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Indian
·
N
Hästvård Har ni kloka Bukefalosar hört dett? Jag fick i går ett (som jag tycker ) påhopp om att mitt inackorderade ponnysto var halt för att jag...
Svar
19
· Visningar
1 962
Senast: prince77
·
H
Hästvård Hade min hovslagare ute idag för att verka min shettis. När han började på ena framhoven syntes en liten rosaröd rand en bit in i hoven...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Itchie
·
Hästvård Pållen tappade en sko i tisdags och i onsdags när hovslagaren kom och slog på skon igen var pållen rejält svullen över senan på det...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: ylvalill
·
Hästvård Efter tio år med en gammal hopphäst har jag blivit rätt så paranoid vad gäller hästben och skador, och jag kan se en svullnad på 20...
Svar
10
· Visningar
2 089
Senast: kopparberg
·
F
Hästvård Min häst har fått ganska så torra hovar på sistone. Funderar på att ställa ner hovarna i spann med vatten, alternativt att spola hovarna...
Svar
10
· Visningar
2 920
Senast: angelaL
·
Hästvård Vänder lite på min tidigare fråga. Min ponny har varit lite till-och från-halt i ena fram i två veckor. Först var hovslagaren säker på...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: älgen
·
Hästvård När min pålla fick domosedan på ATG för drygt ett år sedan så blev hon väldigt flåsig, hon bukandades väldigt fort och hetsigt och det...
Svar
7
· Visningar
2 861
Senast: Lydia
·
M
Hästvård Jag undrar om det är någon här som känner till en produkt. Det är ett enzym som man ska strö ut i bädden i boxen som gör att det inte...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka