Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hej! Mitt varmblodssto har det senaste gått relativ tuff träning och gjort det bra. Hon har nu vilat i en vecka eftersom jag varit på...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Min pålle har ett rakat framben (pga senskada) som vid ansträngning svullnar upp. Då har jag lindat honom över natten med arnika under...
Svar
2
· Visningar
932
Hästvård Om hästen har ögoninflamation, kan synen minska då? Eller mörkerseendet?? För hon har blivit lite lustig i hoppningen o vågar inte gå på...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: josse_horses16
·
L
Hästvård Jag bor i mellansverige och har en fin skogshage till mina hästar. Nu är det torrt och fint i backen och varmt på dagarna, och jag...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: prince77
·
L
Hästvård Kom just på att jag har glömt vaccinera mina hästar, 24 & 13 år. Det skulle ha varit gjort i mars, skit oxå... Är det bara att börja men...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: Macken22
·
Q
Hästvård Någon som vet var jag kan hitta mer info om cedar oil, dess användnings område m.m. Vad jag egentligen är ute efter är någon ställe där...
Svar
19
· Visningar
3 133
Senast: Eem
·
A
Hästvård På min ena häst upptäckte jag igår en utbukning på utsidan av höger bak. Den var stenhård och stor som en 5 krona utbuktande. Är ganska...
Svar
7
· Visningar
2 312
Senast: Tviggy1081
·
S
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av hästar med nedsatt syn. Vad händer om en häst som är helt blind på ena ögat blir blind på det...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: zilla
·
Hästvård Fölis är halt! :( Han sätter inte ner höger fram sedan lunchtid igår. Har kollat honom noga, men kan inte se eller känna något...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: krocket
·
Hästvård Hästen jag rider har nyligen opereras han har haft en stor ink mellan frambenen som inte velat läka ihopp, nu är den bortagen och han...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: skjootan
·
Hästvård Hallå! Min häst behandlades för ca 2 månader sedan för en förskjutning av korsbensleden av en equi terap. Han skrittades ca 3 veckor...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: C_L
·
B
Hästvård Hur många olika förklaringar har ni hört på "skakande bakknän" efter ansträngning? Jag hade aldrig problem med det förut men nu tycker...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: fiautanknuff
·
Hästvård på besiktningspapperet står de trasiga bärränder BF. men hovslagaren påpekade dock inget vid skoningen. hennes första skoning för...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: LadySara
·
Hästvård Tråden finns säkert redan men jag skriver ändå. :crazy: jag undrar ifall det är vanligt att en häst får problem med sina ben efter en...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: hjalle
·
Hästvård Ska till klinik för hälturedning av mina två(suck!) hästar. Har aldrig gjort det tidigare och undrar ungefär hur lång tid det kan tänkas...
Svar
7
· Visningar
2 331
Senast: bountysmatte
·
A
Hästvård Hur gör ni för att era skimlar ska bli riktigt vita? Har hört om jodopax men hur använder man det? Och hur får man lättast bort...
2
Svar
24
· Visningar
2 178
Senast: Elin_84
·
J
Hästvård Min 5 åring har gått omkull och sträckt sig på korset mot länden på höger sida. Det är ca 2 veckor sen. Jag masserar och linimentar...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Sobra
·
Hästvård Finns det något sätt att mjuka upp en häst muskler på för en amatör, som inte är haj på massage. Hästen får behandling med laser och...
Svar
9
· Visningar
1 738
S
Hästvård Jag har märkt att mitt varmblodiga travsto slår i hovarna ibland när hon skrittar. Tror att det är bakhovarna hon slår i hop. Jag har...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Centaur
·
3
Hästvård Gav ett dräktigt sto detta och det fungerade inte så bra på henne men alla jag pratade med sa att det var skonsammare än butta, fölet...
Svar
18
· Visningar
2 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka