Dag för vårtvätt av skimmel!

De flesta jag vet har vanligt hästschampo till sina skimmlar och det fungerar bra..

Halloj,

Jag skulle faktiskt vara försiktig med att använda människoschampo på häst eftersom det är olika ph-värde på människohår och hästpäls.

Däremot brukar vi använda grönsåpa som fungerar jättebra, på pissfläckar och för att få upp lyster i vita ben och sådan så använder vi galltvål. Vi använder också ofta galltvål på vår lilla vita hund som ofta skitar ner sig.

Galltvål finns att köpa på duka, vissa färgaffärer och andra ställen.
Här finns att läsa mer om Galltvål

//Jenni

Hej!

Tvättade min i lördags och hon vart jättevit och det enda jag använde var vanligt hästschampoo. Hon är en riktig gris i boxen och jag var övertygad om att ingen tvätt i världen skulle hjälpa, men hon vart vit och fin. Svansen använder jag först vanligt hästschampoo och sen lux dusch-creme, som av nån anledning renar svansen jättebra.??? Fast nu ser hon ut som vanligt igen.. Rullade sej det första hon gjorde i hagen(såklart)och sov med huvudet i skithögen../ Lavinia, som verkligen försöker få en vit pålla..

Använd en rycktsten, det brukar vi alltid göra på våra hästar. Med det får man bort det mesta, annars kan du pröva potatismjöl. Mvh Elin

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 712
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 378
Senast: Anders
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka