Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Efter de senaste dagarnas ridning har mitt sto druckit massor, trots att jag inte ridit speciellt hårt. Ett normalt pass på kanske 40...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: mirage
·
A
Hästvård Min häst har små prickar i öronen, plack tror jag det heter, är det nån som har ett bra tips på hur man får bort dem?
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Tviggy1081
·
S
Hästvård Någon som kan hjälpa mig, gissa eller fundera vad som kan ha hänt? Hittar min häst i hagen med en svullnad/ödem/böld eller vad det nu...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: CK
·
G
Hästvård En kompis häst fick igår kolik. När veterinären kom hade han 90 i puls och ingen trodde att han skulle överleva. Men dte gjorde han...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: snofflan
·
Hästvård Mitt sto blev sparkat i hagen i lördags (vet att det var en spark eftersom jag såg när det hände) och fick ett sår på insidan hasleden...
Svar
6
· Visningar
3 095
Senast: Qodrofenia
·
S
Hästvård Nån som vet något bra knep för att få pälsen blankare? Förutom att borsta då..hehe :D Nej men hon är välryktad och så,men ändå är pälsen...
Svar
18
· Visningar
1 291
Senast: Iglatjarn
·
K
Hästvård Hur är det om man tvättar/baddar med äppelcidervinäger, måste man skölja ur det eller är det okej om det sitter kvar? Det blir ingen...
Svar
15
· Visningar
1 825
Senast: SessCa
·
Hästvård Hur djupa ska/kan de egentligen vara utan att det är skadligt? Hästen ifråga har nog alltid haft ganska djupa strålfåror, men nu tycker...
Svar
4
· Visningar
1 628
Senast: Galadriel
·
Hästvård Vårt halvblod har blivit halt, det kommer och går men är alltid bara i trav. Han är inte svullen eller öm, han är masserad och palperad...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: md5krist
·
Hästvård Ja, rubriken säger ju allt. :D Det gäller en "gammal" travare som ej gått löp, men som tränats lite trav. Hade senskada på ett framben...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: ako
·
Hästvård Idag upptäckte jag att pålle hade en ärtstor (pyttelite större kanske) bula ungefär vid kronleden. Den satt rakt på utsidan. Han är 4...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: psychogrrl
·
3
Hästvård Berätta allt ni vet om grå starr på föl/ unghästar... Det är jätte viktigt för mig. Fölet avlivades vid tre månaders ålder på grund av...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: 333
·
T
Hästvård :( ngn som kan hjälpa mig????????????? 2 hästar i stallet envisas med att ha temp som flexar upp o ner, inga andra symptom. glada, äter...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: trollfaksen
·
C
Hästvård Idag upptäckte jag en hård knöl på insidan av ena frambenet under knät, stor som en femkrona, buktade ut en liten bit. Vad kan det vara...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Mirelle
·
Hästvård Hur \"korrekta\" är träckprovssvar? Provsvarena (prov 504) visade på 0 EPG på allt som kollades samt ingen förekomst av bandmask. Det...
Svar
12
· Visningar
1 178
Senast: majja22
·
F
Hästvård Nu har vi pratat med dem igen(de som köpt min gammla ponny och har misskött hennes fånghovar) Vi har fått lov att tvinga dem att nu ta...
Svar
18
· Visningar
1 486
Senast: Shettisar
·
P
Hästvård En kompis till mig misstänker borrelia på sin ena häst. Undrar hur man går till väga för att ta borrelia-prov? Är det ett vanligt...
Svar
3
· Visningar
3 332
Senast: majja22
·
Hästvård Funderar på om jag ska ta och klippa hovskägg och karleder å min häst nu när lersäsongen börjar, för att det ska bli lättare att hålla...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: pinky
·
O
Hästvård ÄR det bra för hovarna? varför/varför inte? :confused:
Svar
7
· Visningar
3 708
Senast: Guatemala
·
A
Hästvård Är det någon som vet hur man stretcha hästens bukmuskler? De som börjar bakom armbågen och går bakåt till ljumsken. Stora bukmusklen...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: zilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka