Ja han är fin min Trubadur
.
Han ser faktiskt inte så stor ut när man ser honom utan det upplever man först när man står nära, då ser man TYDLIGT att detta är en stor häst, ser kul ut när han sträcker ut huvudet genom skötardörren på transporten. Man blir rädd att det ska fastna
, han har verkligen ett x-full huvud modell större. Han har hoppar och gått dressyr med förra ägaren men ännu har jag inte hoppat honom utan vi rider runt i vår lilla skog och har det gudagött, lite jobbig är jag ju dock eftersom jag inte tycker att "nu skiter jag i formen och springer som jag vill-formen" är ett trevligt sätt att rida på. HAN tycker dock detta
, så vi filar lite på dressyren så gott det går och just nu går det inte så bra för han tycker att det är superkul med allt annat, tugga på träd, studsa för fasaner, titta på kossor, drakblåsa på annat folk, bralla i skritten utan förvarning etc, en levnadsglad kille med andra ord. Vi börjar så smått att hitta en acceptabel nivå på ridningen och när lydnaden väl sitter där så ska vi hoppa lite "riktiga" hinder, han har ett gott hjärta och vill väl. Små små stockar i skogen hoppar han som om det vore värsta OS-banan och då kan man inte anklaga honom för att inte lyfta på bakbenen vilket han annars har lite svårt för
.
Tanken med honom är att iframtiden ska han vara duktig skogsmulle som går lätta dressyrklasser och hoppar naturhinder med matte på ryggen.
MEN jag höll ju på att glömma!!!!!!!! Han är inkörd också och det är ju ett jätte trevligt sätt att umgås så det kommer att bli en hel del körning, speciellt nu efter sjukhus vistelsen för med ytterligare 27 kg minus så passar inte sadeln sådär super duper, selen är dock ok.