fästingar

Använder RB 86 och det fungerar bra som flug-knott-mindre bromsar - medel på min pålle. Jag vet inte om det fungerar mot fästingar, han hade inte så många förra sommaren - men sen vet jag ju inte hur många han skulle ha fått utan RB 86?
Jag använder inte bara RB 86, använder lite Nylanders och Skillingarydsalva också. Sedan får han färsk vitlök, microkapsulerad/granulerad vitlök och äppelcidervinäger (med honung i) året runt.

Har inte så mycket insekter på honom faktiskt... :) ;)

Mvh Huntress

Jag häller på Switch enligt doseringen, men väljer att inte hälla mitt i mankammen då hästarna, om de är känsliga, reagerar mest där. Häller istället en smal sträng på varje sida strax nedanför manfästet.

Jag tycker det är klumpigt att hälla direkt från flaskan, häller över rätt dos i en gammal acetonflaska av plast med spetsig pip istället.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka