Ute hästarna på natten?

För att dom stora bara äter och äter och äter. Inte så bra, och så vill jag helst inte släppa ut dom stora innan midsommar. Dom blir så väldigt trötta och dåsiga av att vara ute ifrån 7:00 - 15:00, så dom måste vara inne och vila innan jag arbetar dom. Dom små ligger ofta i hagen och sovar i solen, men om dom går ute kommer dom att få komma in en stund så att dom kan sova då. Men dom ska inte få gå ute riktigt än.

Nej, jag hoppas kunna släppa på bete i mitten av juni ungefär, om vädret håller i sig.
Vid stallet har vi inte möjlighet att ha dem ute dygnet runt (för dåligt med skydd i hagarna tycker jag) och att släppa dem i beteshagen nu vill vi inte eftersom det inte finns något gräs än. Synd att hästarna ska trampa sönder gräsrötterna...
Så än så länge får de nöja sig med 14 timmar/dag ute, men snart är det betsdags även här!

Mina var ute första natten inatt :love: :)

Dom kommer fortsätta gå ute om detta fina vädret håller i sig, men om det är regn o blåsigt får dom vara inne

Våra gick ute första natten i natt! Dom går fortfarande kvar i vinterhagen med fri tillgång på hösilage. Vi har inget gräs i hagen!

Jag betar min häst varje dag. Lite olika länge varje gång beroendes på hur mycket tid jag har! Mellan 10-30 minuter brukar det bli. I mitten av maj kommer vi släppa dom i liten gräshage några timmar om dagen.
Dom släpps på bete första juni :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka