Tack för den o tack för att du verkligen verkar anstränga dig för att missförstå allt.
Överpedagogisk förklaring: Självklart vet jag att en ledinflammation har sin orsak i något. DOCK finns det hästar med känsliga leder, kanske ffa äldre hästar, och för en sådan häst kan glucosamin vara EN DEL i det förebyggande arbetet mot ledproblem. Att man inte kan rida hästen som en dåre, träna den fel eller utsätta den för annan felbelastning o sedan tro att den ska hålla bara för att man proppar i den glucosamine ska väl ändå inte behöva påpekas!?`
För att dra en parallell: Inte 17 ställer du en dammallergisk häst i en dåligt ventlilerad stallmiljö men lite utevistelse och halvdammigt hö och tror att den ska bra, eftersom den ju trots allt får vitlök i maten. Däremot kan vitlöken optimera hästens förutsättningar att må bra om den dessutom får den miljö som den som dammallergisk behöver. Samma sak gäller ju vad det gäller att ge ett annat tillsakott för att man anser att det kan öka hästens förutsättningar att må bra. Just här handlar det om glucosamine och andra medel som hjälper hästar med stela och/eller känsliga leder. Självfallet är en vettig träning, varierande underlag, rätt form, ordentlig uppvärmning mm mm mm den stora delen i att hålla hästen hållbar, jag har ALDRIG påstått något annat. Om man UTÖVER DETTA ger sin känsliga/stela häst glucosamine för att optimera dess chanser att må bra och förbli hållbar kan jag inte förstå att det skulle vara så fel?
Hope I made myself clear!?
AKO, som faktiskt bidde lite sur över vad hon tolkar som en "tillrättalagd missuppfattning"