Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hej jag har tio hästar som kliar sig hemskt mycket. Jag plocka hem tre tinkrar från England och tror att dom har smittat alla hästar med...
Svar
11
· Visningar
6 402
Senast: Petunia
·
Hästvård Jag har tänkt avmaska hästarna nu inför hagbytet inom den närmsta veckan. Har då tänkt använda Fyrantel i år och tänkte om man kanske...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur länge behöver man vänja hästarna vid gräs innan man kan släppa dem på bete? Eftersom mina hästar varit skadade har jag inte kunnat...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Just_me
·
M
Hästvård Jag undrar lite över olika herpes virus på häst vad är det för skillnad på herpesvirus typ 1 och herpesvirus typ 4? Kan någon förklara...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Boj
·
A
Hästvård Vad kan plötsligt lös mage bero på? Vad kan man göra åt det? Pålla har en till-och-från mage, för det mesta bra, ibland lite lös men...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: mizzcat
·
J
Hästvård Min häst är 23 år gammal, han rids inte så mycket längre. Han blir sjuk hela tiden, kolik, hältor,hosta,dålig i magen m.m Hur länge är...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Welsh
·
H
Hästvård Har bestämt mig för att göra ett träckprov på min pålle, men har lite frågor jag hoppas få svar på här! Hur går det till att göra ett...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Happy
·
C
Hästvård Kan det vara detta min stackars polle har? Hon har lixom sårskorpor på halsen och på bogen. Hon har haft dessa i nån månad men det är...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: TantEster
·
Hästvård I dag då jag tog in pållen från hagen så hade han tappat båda framskorna. Det är en vecka kvar till skoning ( inbokad tid) Kan man rida...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: ankic
·
R
Hästvård Hej! Vad tycker just DU är det bästa antiflug medlet?!Och vart köper du det? :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Millz
·
M
Hästvård Min pålla har hovbroskförbening i båda framhovarna. Detta konstaterades när vi gjorde en hältutredning förra året. Hältan berodde...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MaLu
·
K
Hästvård Hur kan man ta reda på om hovslagaren är utbildad? Vad innebär det i praktiken att en hovslagare har Gesällbrev eller har genomfört...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Krabban
·
H
Hästvård Jag skulle vilja ha tips om "foder tillskott" som man kan ge pållan för att hennes hovar ska bli hållbarare och inte spricka så lätt...
Svar
13
· Visningar
868
Senast: Siglavy
·
C
Hästvård Finns det något annat man kan göra än att ge olja och b-vitamin för att få huden i bättre skick. Mitt sto får de ena utslagen efter de...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: Cecely
·
Hästvård Har ett 3-årigt sto som är riktigt svullen framför ljuvret, som om det är körtlar eller något som svullnat upp. Hon verkar inte ha ont...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: mannis
·
E
Hästvård Hejsan Jag har en häst som har kotledsinflamation vänster bak. Han har fått Fenylbutazon i 2 omgångar som han äter, sista omgången går...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: ylvalill
·
Hästvård Jag har 2 hästar en tävlingshäst och en som mest går som promenad häst och bara tävlar lite lätt då och då. Tävlingshästen är fin i...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag har en fråga till dem av er som håller på med örter. Jag läser just nu Hästägarens örtabok, och Self skriver bland annat att man ska...
Svar
15
· Visningar
2 151
Senast: Huntress
·
P
Hästvård Precis framför sadelgjordsläget har hästen vårtor med en omkrets på ca en 5-krona. Vad behandlar man bäst med?
Svar
3
· Visningar
1 010
S
Hästvård Vad har ni för erfarenheter? Min har stått som konvalecent i 8 veckor efter en ocd operation v. bakknä. Egentligen var det 2 veckor i...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: sax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka