Jag har ju följt dina trådar det sista året och läst om alla problem du haft med dina två sjuklingar, så jag vet ju att "mina" tankar och handlande inte är applicerbart på rak arm i ditt fall så att säga.
Vi hade ju också ett sto i stallet som hade en missbildning i brosket fast på ena framkotan och som givetvis visade sig så fort hon satts i lite seriösare arbete. Hon stod då i konvalescens med total boxvila i några månader varefter hon långsamt sattes igång igen. Tanken var ju att hon skulle bli hopphäst, men det ströks ju från listan så fort man sett röntgenbilderna inifrån kotan :smirk:
Sen gick det ganska ok, hon haltade inte men utsattes heller inte för mer än bara skritt, trav och galopp utan att arbetas ordentligt. Köpte in Biosynov Complex till henne och det funkade då ganska bra i detta fall, fick henne symptomfri.
Nu har ju jag inte varit där sen i oktober så jag vet inte hur det står till nu, nästan ett år sen hon sattes igång igen, men iallafall när jag åkte så löshoppades hon iallafall utan problem och de hade börjat jobba henne i form utan att hältan återkommit. Ska åka ner dit nu i maj förhoppningsvis för att hämta hem min egna häst, och ska ta en koll på hur detta sto ligger till då också, så hör jag av mig sen.
Det är ju det stora problemet - vad ska man göra av en sådan häst egentligen? Hon var ju ett sto, men de var ju inte säkra på att denna defekt kunde vara ärftlig, så att använda henne i avel var ingen riktig valmöjlighet. De har ingen möjlighet att släppa henne på lösdrift och se vad som händer, utan deras ända alternativ är boxvila mellan varven.
Vad du ska göra i Visions fall är ju minst lika komplicerat. Avel funkar ju inte
, ordentlig träning lär han heller inte hålla för, utan i bästa fall promenadridning eller att skrota i hagen.
Jag avundas inte de beslut du måste ta.
Vad ska Kele opereras för nu?
(har tydligen missade den tråden)