Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som om inte problemen med hans hormoner och personlighet var nog så har jag haft på känn att något annat inte stämmer varefter tiden...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: nipa
·
Hästvård Nu när hostan äntligen har gett med sig :) (iallafall igår peppar peppar) och Novan går ute dygnet runt och lever livet glada dagar så...
Svar
15
· Visningar
863
Senast: Shaggy
·
D
Hästvård Ja vilket strö är bäst för hästen hovar?
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Hur ska man göra för att slippa det? Vet ju att när pälsen väl skavts bort tar det en evighet & lite till innan det växer ut igen.. med...
Svar
9
· Visningar
973
Senast: Rea
·
Hästvård En i stallet hade ringt till apoteket och fått prata med deras vet-medicin-rådgivare. Hon sa att (för vårt lilla stall) så räckte det...
2
Svar
29
· Visningar
1 810
Senast: Magdalena
·
A
Hästvård Jag har en ettåring som skadade sitt öga i hagen i onsdags. Tyvärr så illa att vi fick plocka bort det högra ögat :cry:... Hon står...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: Lavinia
·
A
Hästvård En häst som har fällt i över två månader... vad kan det vara för fel med den? Normalt så tycker jag att de flesta hästar klarar av sin...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Comprende
·
M
Hästvård Vad händer med Jodopaxen när den blir gammal? Har en flaska som förmodligen är två år gammal och bäst före datumet har väl gått ut för...
Svar
10
· Visningar
5 215
Senast: martha
·
E
Hästvård Om man har en hingst som man vill avla på och den hingsten har patella upphakning. Kan hans avkommor få patellaupphakning efter han då?
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Domaren
·
M
Hästvård hej jag har en islänning (17 år) som jag tror har början på spatt, han är just nu halt på vänster bak. (går orent i trav) och jag är...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Jen80
·
L
Hästvård min syster märkte för någon dag sedan att vår häst har tappat man! om man kollar under manen så syns en lång kal rand där manen har...
Svar
13
· Visningar
3 453
Senast: hanoirocks
·
O
Hästvård Min pålle fick en hovböld på vänster framhov för ca 3veckor sedan. Hovslagaren kom och tog bort den när han skodde om. Tyvärr så kunde...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Osis
·
Hästvård Det drabbades min häst av idag. Jag har väntat på det i flera år. Har under en månad vänjt in henne på gröngräs. I natt var första...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: skjootan
·
M
Hästvård Hej, Har ett travare som har haft inflammation i v. framknä+bägge hovlederna. Har innan haft inflammation i bägge framknäna. Hon är nu...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Marshal
·
R
Hästvård Var i stallet på förmiddagen och pållen var helt normal i hagen. Fick ett sms vid insläppsdags om att han inte var helt ok i ett ben...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Raeman
·
M
Hästvård Vad ska man göra när hästen hackar med huvudet?
Svar
5
· Visningar
719
Senast: snurrgunga
·
P
Hästvård Om man tar hem hästar som man inte har en aning om hur/om dom blivit avmaskade, vila/vilket avmaskningsmedel bör man då använda? Och...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Rea
·
Hästvård Hej alla kunniga! :bow: Jag avmaskade min häst med dubbeldos Fyrantel för 18 dagar sedan. Innan avmaskningen gick hon i en gräshage, hon...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Magica
·
M
Hästvård Håller på att renovera stallet och undrar var man kan hitta normaer för ventiltion i stall. Ex. hur många ventilitonsinsläpp man...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Zaga
·
E
Svar
11
· Visningar
991
Senast: Emmizen85