Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Ni som har ston med föl, hur gör ni nu när det är regnigt och kallt ute? Låter ni dem stå inne, eller går de ute oavsett väderlek? Isf...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Egonson
·
S
Hästvård cVi hade massören ute idag, hon kände igenom hela kroppen och pållan tyckte det var kanonskönt. Hon hittade en liten spänning i halsen...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Svartfot
·
N
Hästvård Finns det? Jag menar ex. örter o dylikt som har denna verkan. Jag vill gärna prova att ge kusen nåt som kan linda hennes...
Svar
6
· Visningar
2 573
Senast: Boj
·
L
Hästvård Usch. På onsdagär det dags igen n och det börjar kännas... Så här har det sett ut hitills. dec - 03: svullnad skena h.b. Opticorten...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: lenizen
·
C
Hästvård Min sötis har fått knölar på ryggen. Fick först gå som barbackahäst men går nu med sadel och en fårskinnsaktig vojlock. Dom säger att...
Svar
11
· Visningar
1 053
S
Hästvård Problemen fortsätter för kollegans häst som skar upp ett sår ända intill benet för3 veckor sedan Nu är stygnen tagna för 4 dgr sedan och...
Svar
6
· Visningar
2 547
Senast: Sunnan
·
C
Hästvård Hon har gallor sedan en månad tillbaka i haserna. Detta har kommit sedan jag utökat motionen lite. Främst börjat träna henne i skritt...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: calind
·
F
Hästvård Vi har nog tyvärr lyckats rida en häst för hårt :o , så nu har hon fått jättegallor på båda bak. Det är inte bara en, utan tre stora...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Igår när jag var i stallet så hade thurs slagit upp an av sina inkar och de blödde. *suck* Inken har han slagit upp tidigare och jag...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: angelaL
·
T
Hästvård Hästar kan ju få lösa benbitar i tex knän och så men vad heter det med ett annat ord?Vet pratade något om att de i vissa fall kan få det...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Tess82
·
M
Hästvård sällskapshästen har fått små "vårtor"... Det ser ut som "hudbildningar" eller fästingar. Hon har fått några på huvet o på magen. nån som...
Svar
13
· Visningar
3 610
Senast: goamarie
·
M
Hästvård Nu kommer den här tiden när man måste komma ihåg de olika funktionerna på de olika medlen, något som man förträngt sen sist...
Svar
6
· Visningar
1 465
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Min gamla NF-ponny 29år har ännu inte fällt sin vinterpäls. Hon blir snabbt svettig och andfådd i värmen. Hon racade 3 varv i hagen i...
Svar
13
· Visningar
1 605
Senast: Dragonfruit_
·
S
Hästvård 19 årig valack, han får kolikanfall med ca 2 veckors mellanrum Denna kolik är värre än någonsin totalt stopp i tarmen, han har inte...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 011
Senast: Sunnan
·
P
Hästvård Hej Om två veckor har jag haft min häst i ett år och samtidigt fyller han år. Han har verkligen varit jätteduktig detta året och jobbat...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: superstar
·
C
Hästvård Nu vill jag höra era recept på pälsglans och myggmedel och annat om ni har :) Pälsglans Sköljmedel och vatten (används bara i svansen)...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: pinky
·
Hästvård Novan går ute dygnet runt sen några veckor och har blivit helt sönderbiten av olika flygfän. Jag provade då att switcha henne och hällde...
Svar
4
· Visningar
1 469
Senast: majja22
·
Hästvård Vi har fått ett äldre sto till stallet som skall gå på sommarbete hos oss. Stoet har nåt konstigt fenomen på sitt ena framben. Området...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: tinaiva
·
Hästvård Jag har börjat tvättat henne med mjällshampo, har gjort det två gånger här i maj när det har varit varmt. Jag undrar nu hur de får...
Svar
9
· Visningar
1 599
Senast: Xenah
·
N
Hästvård Låter jättekonstigt...men jag undrar: Har fått svar på träckprov = O EPG. Så nu vid betessläpp behöver jag alltså inte maska av...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Nellis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix