Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Hur kan man släppa sin häst på bete o sen bara "glömma" bort den??? Släppte mina hästar på bete i fredags förmiddag. Körde dit på...
Svar
16
· Visningar
1 411
Senast: skumpan2000
·
Hästvård Har haft bettutprovare till pållen, och det var inte kul att få höra att bettet både var för långt och satt för högt upp i munnen. Samt...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: skumpan2000
·
Hästvård En av mina hästar har idag fått fång. Jag som alltid är så noga med att vänja in dom sakta på gräs o allt. Dessutom är det inte...
Svar
18
· Visningar
1 443
Senast: Björk
·
A
Hästvård Hej ! Jag skriver detta å min väns vägnar som har en islandsvalack, 3 år med bärbensröta. Iaf hade han det förra året, då han blev...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: psychogrrl
·
R
Hästvård :confused: :confused: :confused: :confused:
2 3
Svar
56
· Visningar
3 117
Senast: Lobelia
·
F
Hästvård Skulle rida ponnyn idag för första gången på några veckor. Hinner inte trava många meter innan jag 'bestämmer' mig för att hon är halt...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: Tjilan
·
Hästvård Får shetlandsponnysar trivselfäckar? När jag tänker efter har jag hittills inte sett någon sådan full med "trivselfläckar". Hur är det...
Svar
12
· Visningar
1 047
Senast: EdisonM99
·
C
Hästvård Jag undrar om man kan ha vanligt sånt här vattenlösligt hårspray (sånt med färg) i manen på hästen??
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: sara
·
Hästvård 500 EPG, Blodmask. Vad gör jag nu??? Provet är skickat på odling och jag får veta mera v 24 men vad gör jag nu??
Svar
12
· Visningar
1 089
Senast: Magdalena
·
Hästvård Var på nätet kan man köp munkorg till häst??
Svar
3
· Visningar
853
Senast: lil-sis
·
N
Hästvård Mitt sto pissar i sin vita svans vilket leder till fula missfärgningar som inte vill gå bort. Vilket schampo ska jag använda?
Svar
15
· Visningar
1 150
Senast: Hästbiten
·
V
Hästvård minnet är inte på min sida.. när man ska väga en häst tar man väl sadelgjord*sadelgjord * ?? delat i 8717? Där jag skrev ?? vad ska...
Svar
11
· Visningar
1 791
Senast: snofflan
·
W
Hästvård Mitt varmblod ådrog sig en rejäl spricka i hovbenet förra sommaren, förmodligen efter att ha trampat illa på en sten. I granngården bor...
Svar
15
· Visningar
2 043
Hästvård kan det skada hästen om man använder tex RB86 på en häst som även är behandlad med switch?
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Moniq
·
M
Hästvård Har era hästar tappat all vinterpäls ännu? min ena häst har fortfarnade inte tappat allt. han har fortfarnade vinterpälsen kvar men...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Jag avmaskade mina hästar med Fyrantel,(endast en dos lite mer kanske) dagen efter avmaskningen hittade jag platta gråvita maskar (döda)...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård Vill ha privat meddelande från någon eller några som är duktiga på benställningar. Har hittat en häst jag är oerhört intresserad av och...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Boj
·
L
Hästvård När man missat vaccinationen och måste göra om grundvaccinationen, hur många veckor ska det gå mellan sprutorna då? Och hur många dagar...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: Janina
·
M
Hästvård Mitt 21 åriga hbl sto har fått problem med ett framben. Först trodde jag att det var mugg och behandlade mot detta. Det hjälpte inte och...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Qodrofenia
·
N
Hästvård Jag hörde av en stuteriägare att man kunde ge nån sorts allergimedicin till hästar som har eksem, den skulle mildra klådan. Medicinen...
Svar
12
· Visningar
2 143
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix