R
Rattfylla
Qvip, qvip, qvip! Hästens ägare har ett känt shettis stuteri! Tror du verkligen han är oseriös? Och varför skulle jag vara oseriös egentligen? Och okunnig visst ang avel så är jag det hittils. Men hur tusan ska man kunna lära sig om man aldrig frågar? Men om man hela tiden blir idiotförklarad när man frågar slutar det med att man slutar frågar! Och om man slutar fråga så gör man som man själv känner är bäst för hästen! Och det är inte alltid det som är bäst utan kan tvärtemot göra hästen mer illa mot ens vilja! Så för f*n skärp till er och sluta idiotförklara dom som verkligen vågar fråga! Och nej vi har inget fodervärdskontrakt. Jag ringer ägaren när jag behöver en häst och när jag måste lämna den igen. Han fixar plats hemma hos sig där den antingen blir riden av ungar eller får gå och ha de bra. Och sen kanske han lånar ut den någon annanstans. Har lånade en av honom förut i flera år. Och jag vet många som har gjort det. Han bryr sig inte så mycke om kontrakt och sånt utan mer om hästarna har de bra! Jag litar fullständigt på han då han är uppfödd med hästar på sitt stuteri som har gått i arv! Han är en trygghet för alla som akut kan behöva låna sällskap. Han lånar bara ut till dom som står lite nämre och dom andra får hyra häst. Får man låna hans hästar kan man vara stolt! Jag själv har haft "egen" häst i flera år och går jämt efter hästens bästa. Jag är knappt aldrig iväg. Är i stallet mer eller mindre 7 dagar i veckan hela året om. Jag har lärt mig från många!
Nu är de min tur att fråga hur du resonerar!
Hur f*n lärde du dig allt du kan om hästar? (om du nu kan nått)
Får man inte lov att fråga utan att få en massa skit? Fy f*n för vissa hästmänniskor dom anser sig bäst och alla som frågar eller ger tips/förslag är dom som inte kan nått och är dumma i huvudet, okunniga, oseriösa mm.. Men visst okunniga är vi alla, hela tiden, men man kan mer eller mindre. Men man lär sig BÄST om man vågar fråga! Jag hade inte äns kunnat hälften av de jag kan om jag inte hade vågat fråga! Okunnig kan du kalla mig om du vill de och oseriös med. Men jag vet själv vad jag är! Jag har sett hemska saker inom hästvärlden som man verkligen kan kalla oseriöst och okunnigt. Ursäkta men vi delar inte samma åsikt om detta!
Nu är de min tur att fråga hur du resonerar!
Hur f*n lärde du dig allt du kan om hästar? (om du nu kan nått)
Får man inte lov att fråga utan att få en massa skit? Fy f*n för vissa hästmänniskor dom anser sig bäst och alla som frågar eller ger tips/förslag är dom som inte kan nått och är dumma i huvudet, okunniga, oseriösa mm.. Men visst okunniga är vi alla, hela tiden, men man kan mer eller mindre. Men man lär sig BÄST om man vågar fråga! Jag hade inte äns kunnat hälften av de jag kan om jag inte hade vågat fråga! Okunnig kan du kalla mig om du vill de och oseriös med. Men jag vet själv vad jag är! Jag har sett hemska saker inom hästvärlden som man verkligen kan kalla oseriöst och okunnigt. Ursäkta men vi delar inte samma åsikt om detta!