Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hur går det till när man skintar en häst eller vad man nu säger?
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård För mer än en vecka sedan upptäckte jag att min häst fått en svullnad på bringan, precis på vänster sida av den punkt där luftstrupen...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Asa_S
·
Z
Hästvård Hur får man i sin häst fenylbutazonen? Jag tror att jag har provat ALLT. Det går inte att lura henne på något vis! Jag har provat att...
Svar
17
· Visningar
1 004
Senast: zazzabella
·
C
Hästvård Vet inte riktigt om tråden ligger rätt men.. Fick världens påhopp idag av en i stallet då hon reagerade över att jag hade ett bett med...
Svar
6
· Visningar
2 079
Senast: Jozze
·
S
Hästvård Min häst avmaskades i april efter att träckprov hade gjorts. Det var innan hon skulle flytta till ett nytt stall. Men när ska jag...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag har jobbat ett par manader med en sexarig hast som ar krubbitare sedan ung alder, enligt agaren uppkom det under en konvalescenstid...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: aldente
·
Hästvård Kanske finns trådar om detta ämne sedan tidigare, har inte varit inne på den här forumssidan på länge.. Men det börjar ju bli "säsong"...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: goamarie
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 178
Senast: Rea
·
Hästvård Uppdatering:\"Dålig prognos\"! Dålig prognos Idag var Zeb tillbaka på sitt sista återbesök innan betessläppet, jag kunde tvärr inte...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: ia_
·
F
Hästvård Min häst har släppts på bete för lite drygt en vecka sedan. Nu är hon rätt rejält halt på ena frambenet. Det finns ingen värme eller...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Någon som har nåt bra recept som håller allehanda odjur borta från hästarna?
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: kulirez
·
K
Hästvård Har funderat lite på det där med maskarna, och skulle vilja veta: *Om hästarna alltid går i gräshage, när avmaskar man helst första...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Kola
·
N
Hästvård Min unghäst på 3år som knappt gjort ngt, "tappar" ena bakbenet hon lyfter inte hö bak lika/ högt som vä bak. jag tog ut kiropraktier som...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Asa_S
·
Hästvård Kan man förstöra lederna på hästar med gräsbrodd? Hörde om en ponny som slet sönder ligamenten på en hopptävling på gräs.
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: kopparberg
·
K
Hästvård Vad menas? Te´x 1 grad halt? 2 grader halt? ½ grad halt?
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: sweep
·
Hästvård Hur är det att använda insekts spray på högdräktigt sto? Kan man göra det utan fara? Eller är det någon sort man bör undvika? Hoppas på...
Svar
4
· Visningar
610
Hästvård misstänkt inflammation i en led, ska man då kyla eller värma? eller både och? :confused:
Svar
1
· Visningar
612
Senast: hjalle
·
Hästvård Jag behöver skriva av mig litte kanse är det någon som har något råd ochså. 900kg valacken som jag akut tog hem i onsdag mår inte så...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: journeyman
·
Hästvård hur pass vanligt är de att hästar får borelia å attans de står still men den andra sjukdomen oxå.. har hittat fästingar 3 dar irad på...
Svar
8
· Visningar
1 862
Senast: LadySara
·
Hästvård Min häst blev halt vänster bak och veterinären trodde att det var för att han blivit sparkad av hästen han går med i hagen. Täcket hade...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg