Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Har ett litet fullblodssto med mycket dåliga hovar. De spricker, ideliga tappskor och om hon inte får skon påslagen genast trasas...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: kolema
·
Hästvård Hur ofta gör ni detta? Och varför? Hade ut en mycket omtalad ryggveterinär idag som även är lika omtalad hästtandläkare. Han skulle...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 419
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nån som har tips på ett bra insektsmedel som verkligen fungerar? Behöver något att smörja stonas juver, under magen och bringan med...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: brom
·
S
Hästvård Har inte varit hos sköthästen på ett bra tag nu, pga av mkt plugg. åkte dit idag och det första jag reagerade på var att han hade sån...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: Sonita
·
H
Hästvård Jag har varit med min häst på djursjukhus och känner mig efteråt lite tveksam till resultatet. Veterinären lade en bedövning i hovleden...
Svar
6
· Visningar
2 410
Senast: Clintan
·
D
Hästvård När behöver man använda switch mot fästingar? Vad tycker ni? 3 utav 4 hästar i en hage med buskar och snår har fått en fästing på 2 ½...
2
Svar
33
· Visningar
2 050
Senast: goamarie
·
M
Hästvård Det har våra i form av ett hus att gå in i. Men många släpper ju sina hästar på åkrarna där de har tagit hö. Där brukar inga trän växa...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: RebeckaKihlberg
·
M
Hästvård hur lång tid räknas det som normalt för ett sto att gå över tiden när hon ska föla? när ska man börja bli orolig?
Svar
11
· Visningar
815
Senast: ponnystallet1
·
Hästvård Islandsfolk och andra med erfarenhet från klåda, ge mej råd är ni gulliga! Min tvååring kliade sig i höstas när jag tog in från betet så...
Svar
7
· Visningar
2 681
Senast: ponnystallet1
·
D
Hästvård Har sökt på forumet men hittar inte det svar jag vill ha. Min häst har alldeles för torra hovar, går i en hage med torrt och lite...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Jag är som ni vet van vid det mesta i skadeväg, men sår har jag varit relativt skonad ifrån... Tjejen har fått en spark på låret. Det...
Svar
8
· Visningar
2 105
Senast: Snorpan
·
M
Hästvård Har svarat på en annons här på buke och fått info om en ponny som jag tror skulle passa sonen.Blandras kat A 18 år.Priset var 10 000 och...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: SessCa
·
Hästvård Pållen har små hårda krustor på benen, och när man petar lite på dem trillar de av med en tuss hår. De sitter löst, är som en fet...
Svar
8
· Visningar
4 188
Senast: mysko
·
A
Hästvård Min häst har så kort svans, den räcker knappt till hasen. Det måste vara extremt plågsamt på sommaren då hon inte kan vifta bort...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: snofflan
·
Hästvård Friröntga 1½ åring - vad kan man eg se? Är det någon eg \'nytta? Efter upptäckten av Visions hasledsdefekt, som är gammal, så har jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 955
Senast: calind
·
Hästvård Jag hittade en av hästerna med en svullnad på ena skenbenet bak igårkväll men kan inte komma på vad som hänt... Jag kollar alltid igenom...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Emmizen85
·
A
Hästvård Funderar på det här med "undergörare". Allt ifrån laser och värmekameror, till hästpratare, homeopater etc. Ibland tror jag att många...
2
Svar
22
· Visningar
1 716
Senast: hästmyran
·
U
Hästvård Vi avmaskade våra hästar i samband med att vi bytte till sommarhagarna, enligt konstens alla regler. Nu undrar jag - hur länge måste...
Svar
14
· Visningar
3 875
Senast: asmodeus
·
Y
Hästvård Vi släppte ut våra hästar tidigt i år, för några veckor sedan. Vid utsläppet fick de mag och tarm och magarna höll sig bra. Nu ca fyra...
Svar
2
· Visningar
3 884
Senast: Yahoo
·
Y
Hästvård är det någon som vet om det fins sterila saxar att köpa någon stans eller om man kan ta sin egen sax, hur gör man? och hur ska man hålla...
Svar
5
· Visningar
3 289
Senast: Stoppard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka