Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Vi har fått ett jätte knepigt problem i vårat stall. Vi har haft ute 2 veterinärer + en hovslagare. och alal har sagt samma sak. "Gud...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: bigganl
·
Hästvård riktiga ko blaffor lägger han :crazy: jag började vänja in magen hans ca 1 1/2 månad innan betes-släppet jag betade honom varje dag +...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Arabizar
·
T
Hästvård Hej! För två veckor sedan kastrerade jag min 2 åriga hingst & allt gick bra. Lite svullen var han i en veckan sedan gick det över. Nu...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: Tristan
·
L
Hästvård Detta är tredje sommaren jag har min häst och hon är frisk hela vintern och våren men så fort hon börjar gå på bete (vänjer henne...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Shadowfaxe
·
Hästvård Jag har funderingar på att köpa en shettis. Har tänkt veterinärbesiktiga. Kollar vetten efter nåt speciellt på en shettis? Böjer de dem...
Svar
1
· Visningar
855
Hästvård Detta har pållen som går tillsammans med min häst... Undrar om det är någon som har nån idé om vad det kan vara, om det kräver...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Jag avmaskade hästarna med Ivomec i tisdags och såg idag att min häst har VÄLDIGT lös avföring. Som koskit typ. Gick runt i hagen och...
Svar
11
· Visningar
2 498
Senast: Bella_Bus
·
Hästvård Vi ska kolla våran 1 årige hingst i morgon med veterinären Han fick ett enkelt litet skrapsår på kotan. Svullen och umm. Han haltar...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Rotterö
·
R
Hästvård Satt just och kollade på atg´s sida, sökte på den en gång så stora travhästen Ina Scot...3.000.000 kr hade hon sprungit in..(drygt) Såg...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: solros
·
A
Hästvård Nu har beslutet att avliva Habina fattats, men jag har två frågor, som jag inte har funnit något svar på. 1. Är det endast...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Har för ett par dagar sen sett att hästen fått en spark av en skodd hov på framsidan av skenbenent, bak. Han var lite lite svullen runt...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: Inna
·
P
Hästvård jag vet inte om tråden är på rätt plats nu vill jag ha hjälp med vad de kan var de är så att min pålle kliar sig på svansen men jag...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Pamme_Jaspin
·
E
Hästvård Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor .Det är en distriktsvet. som ska göra det
Svar
3
· Visningar
826
Senast: gonkan
·
Hästvård I flera trådar pratas det om att ta skrapprov på exemhästar. Vad innebär det? Och vad kan man få reda på med ett sådant prov? piggy
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: Reykur
·
E
Hästvård Pållan har gått med skor fram i hela sitt liv och haft fina hovar innan vi köpte henne. Pga att vi fick tag i en väldigt oseriös och...
Svar
13
· Visningar
3 106
Senast: Siglavy
·
Hästvård Pållen och jag var i havet och badade idag. Han stod då hela tiden och drack och tyckte antagligen att vattnet var hur gott som helst...
Svar
1
· Visningar
1 310
S
Hästvård Undrar om det är någon som vet var man kan få tag i gummimatta som man kan ha i boxen, under spånet. Har problem med att min häst skaver...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Moniq
·
H
Hästvård En av mina hästar har fått en stor sårskada. Står under veterinärbehandling. Men jag ska byta bandagen själv mellan besöken. Mitt...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: miranda
·
J
Hästvård Om en 5 årig ponny i mycket god rid kondition (nog för att starta i debutant fälttävlan) har ett överben under knät på ENA frambenet...
Svar
10
· Visningar
9 461
Senast: bigganl
·
K
Hästvård Hur undviker man fång?
Svar
1
· Visningar
707