Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Ska man kontrollera hästens muskulatur, leta efter tecken på smärtor, stelhet etc? Läste i en hästtidning att mans kulle göra det för...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: HannaZ
·
I
Hästvård alltså är han plågat av broms,och inga flygmedel hjälper. nån som har tips? jag tänkte,alla hatar vitlök,kan man blanda vitlök med...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: goamarie
·
Hästvård Ang. Muskeluppbyggnad, luftsnappning och uppsväld buk. Hur ser man huruvida hästen har uppsväld buk pga luftsnappning, gentimot dåligt...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: alpha
·
H
Hästvård Börjar ni med bädden direkt på marken eller lägger ni något emellan bädden och marken?? andra tips om uteboxar är välkommna då vi snart...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Havregryn
·
Hästvård Jag upplever det som det aldrig har funnits så mycket mygg som nu. Har ni mycket mygg? Normalt brukar våra hästar vara ute på bete nu...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: skjootan
·
M
Hästvård undrar lite vad ni har för rengörande och "desinfeserande" vätskor, har hört att man bara ska andvända jodopax på nåblivna sår annars så...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: HannaZ
·
C
Hästvård min ettårshingst slet av sig tåsträckaren med ett stort sår runt hela benet, skadan hade också gått in till benhinnan men ytliga och...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Nafayette
·
N
Hästvård Vad kan jag beräkna fodret kan kosta till min blivande D-ponny?? kram :p
Svar
2
· Visningar
751
Senast: martina
·
S
Hästvård en häst i stallet där min häst står har fått problem med ögat. Det är svullet och varar. Antagligen är det flugorna som irriterar honom...
Svar
4
· Visningar
1 733
Senast: martina
·
N
Hästvård Någon som vet hur mycket man får om man slaktar hästen? Eller får man ut alla pengarna på försökringen då bara? Kan man dömma ut hästen...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Immer
·
M
Hästvård Hon är väldigt irriterad på den för hon skakar på huvudet hela tiden när man rider. Hur gör dom när dom tar bort den?
Svar
2
· Visningar
825
L
Hästvård hej. det är första gången jag ska vaccinera min häst( han var vaccinerad när jag köpte han).kan man rida efter vaccinationen(kan fråga...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Lindi
·
A
Hästvård Min häst har fått sår (spricka) i ett veck vid näsborrarnas slut. Hon har varit lite snorig på sista tiden och det kanske är det som har...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Snorpan
·
Hästvård ..på häst, är det någon som har någon erfarenhet?
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Barret
·
K
Hästvård Kotledsinfl<mation Lästen en artikel på aftonbladet.http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/halsa/kotled.html om kotledsinflamation...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: kalasmy
·
T
Hästvård Jag har nyligen kommit i kontakt med en häst som har kraftiga hovsprickor i alla hovarna pga av försummad hovvård... det vill säga att...
Svar
17
· Visningar
4 793
Senast: superbusan
·
P
Hästvård Har pprecis köpt en ny häst som kommit hem och går själv i en hage som tidigare använts som vinterhage åt två hästar. vår andra häst går...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Något sånt borde väl finnas? Bland alla dessa oljor och liknande... I försöken att försöka hålla pållans hovar fuktiga och fina hela...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Siglavy
·
S
Hästvård På affären där jag köper mitt glucosamin finns det två burkar som är lika stora, den ena heter bioglucosamin och kostar 375kr sen finn...
2
Svar
34
· Visningar
4 273
Senast: Colombia_Girl
·
L
Hästvård Hejsan! Det är så att min häst nu när det är så varmt och torrt ute har börjat flaga skin bitar från mulen. Ska kanske tillägga att hon...
Svar
15
· Visningar
1 262
Senast: Rattfylla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka