Olika sorter glucosamin?

Ja din är säkert vad veterinären ansåg som "normalstor" så en halv tsk bör bli bra. det är inte farligt att ge mer heller så länge det inte handlar om dl/dag sa veterinären, men man får inte större effekt med högre giva!

Är det någon som har innehållsförteckning el dyl på glucosaminet från Emin? så att man kan jämföra det med tex. Bioglucomin?

Skulle vara väldigt snällt om någon som använder Emin produkten kunde lägga ut den här! :)

Mvh Huntress

jag har köpt Wiromins glucosamin, det kostade strax över 1000 kr men den förpackningen räcker i 220 dagar så det är med andra ord mycket drygt och inte utspätt med annat.

Personligen tycker jag bioglucosaminet har mkt bättre effekt än emins. Har en häst som fått detta och var snål och köpte emins i stället en omgång och tappade alla positiva effekter jag fått fram med bioglucosaminet så jag kommer aldrig att köpa emins igen....

Läste lite närmare på burken igår, det står tom dosering för hund på Emins glucosamin 1-3 kryddmått/dag!

Vi började i fredags med glukosaminen.

Min fråga är hur lång tid tog det innan ni såg resultat på era hundar? kan ju säg att vi börjarde med högsta doseringen (3 kryddmått)

ca 1 vecka, sedan tyckte jag att min gamla stela hund rörde sig smidigare och efter ytterligare en vecka var det MÅNGA som påpekade hur lätt han rörde sig!

mamma tänkte först att en vecka med 3 kryddmått, sen nästra med 2 och sen lägga sig på 1... men jag tyckte på att ta 2 veckor och sen minska ner.
men hur gjorde ni? ni hade en halv tsk hela tiden?

Jag kör på samma giva hela tiden, min hund (och häst) har ganska "kraftiga" ledproblem så jag tar det säkra före de osäkra o låter dem gå på full giva, som sagt det är inte skadligt annat än för min plånbok :crazy: :)

hehe men jag har ju bara en "liten" hund och jag har räknat ut att om nu bara han får så räcker det drygt tusen dgara...
men om min häst ska få så krymper det ju fortare. :crazy:
men 198kr på 500 gr är inte så farligt tycker jag... den andra var ju mkt dyrare (vita burken)

Jag pratade med min häst-vet. om just dett för ett par veckor sedan.
Hon rekommenderade att man skulle välja det tillskottet med högst koncentration av glukosamin. Och det är ju klart, man vill ju ge hästen glukosamin, inte betala många pengar för "utfyllnad".
Jag tror det är biofarmab som säljer glukosamin till häst och hund. Inte i samma förpacking dock. Jag har ingen koll på om innehållet i häst och hund preparaten är de samma, men det kollar man ju lätt genom att titta på innehållsförteckningen.

betalar du 325:- för Emins gluccosamin?! :eek: var kosstar ded så mycke?

jag betalar 200:- för 500 gram. Har Emin och har haft det ett tag och jag tycker de funkar superbra han får ett halft mått om dan. Hade det andra förut men tycker båda funkar lika bra så köpte de billigare istället. :)

Nu har det gått över en vecka... har du märkt någon skillnad?? *hoppas hoppas* :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Det svider i hjärtat, men då min ekonomi blivit förändrad så måste jag sälja två tavlor. Jag tänkte om det är någon här som har...
2
Svar
21
· Visningar
3 071
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 988
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Jag har de senaste sex månaderna surfat runt bland saluannonserna av häst på internet, fyra år sedan sist. Det verkar som det blivit...
Svar
14
· Visningar
2 044
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka