Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hej min häst har Sunnan: 60 EPG (ägg per gram träck)från Strongylus/Cyathostominae (stora och/eller lilla blodmasken) Spolmask: 0...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Sunnan
·
Hästvård Var på återbesök hos veterinären igår med min pålle. Jag har tidigare skrivit här om hans senaste skada på djupa böjsenans...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Inna
·
Hästvård Jag äger ju en varmblodsvalack och manen låter jag självklart vara lång då jag tycker det är så vackert. All man ligger på höger sida...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Yrja
·
S
Hästvård vad betyder det??? Hur ser man på hästen om den har dessa "besvär"? gastrointestinala besvär är en av biverkningarna :confused: av...
Svar
6
· Visningar
9 204
Senast: solomato
·
Hästvård Nu har vi fått svaren på träckprovet och det visar på blandat resultat. 0 EPG för någon häst, 350 för någon och upp till över 2000 för...
Svar
4
· Visningar
3 880
Senast: farin
·
K
Hästvård Sålde en ponny tidigt i våras. Den nya familjen har kört och ridit henne, men tyckte i april-maj att hon var lite ovillig och trött. För...
Svar
8
· Visningar
2 286
Senast: sissu
·
Hästvård Ja, rubriken säger väl allt? Jag undrar alltså hur ofta ni duschar era hästar sommartid! Använder ni shampo varje gång? Jag duschar min...
2
Svar
35
· Visningar
2 403
Senast: Jollyembla
·
V
Hästvård jag vet på ett ungefär vad spatt är.. MEN skulle vilja veta mera.. vad det beror på. visst är det oftast medfött? i vilken ålder är det...
Svar
7
· Visningar
2 352
Senast: pialotta
·
H
Hästvård Kan någon förklara detta åt mig. "Han har drabbats av svettkoller så han måste drogas för att kunna åka transport." Alltså vad är...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: Havregryn
·
H
Hästvård Kan man rida en häst som har spatt? D e från en annons.. jag kan inte så mycket men jag har hört att spatt är "oridbart" typ.. kan...
Svar
16
· Visningar
1 641
Senast: mandalaki
·
Hästvård Jag käner mig väldigt okunig just nu och det är jag inte van vid. Har märkt att jag inte kan någonting om fång. Jag vill lära mig allt...
Svar
2
· Visningar
869
B
Hästvård Min lilla häst på 1 år och 1 mån har fått knölar under ganachen, eller mer exakt under hästens huvud går det in mellan skelettdelarna...
Svar
15
· Visningar
5 098
Senast: Balans
·
J
Hästvård Jag har ett litet delikat problem o behöver lite stöttning! Jag har i flera veckors tid försökt boka in en tid för skoning, men min...
Svar
15
· Visningar
1 069
Senast: Jejjen
·
Hästvård Någon som vet hur lång tid försäkringsbolagen behöver för att döma ifall en häst behöver tas bort eller inte? (så att man får ut...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: LaMaya
·
Hästvård Vanliga flugmedel och mixturer (hemmagjorda)fungerar ju på flugor och i viss mån broms. Men hur gör man för att slippa fästingarna. Ena...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: goamarie
·
K
Hästvård vad är nu detta egentligen? Har hört talas om det många gånger men aldrig riktigt grepat vad det innebär... Någon som har lust att förklara?
2
Svar
25
· Visningar
8 431
·
Hästvård Har gården full av shettisar, men tro inte att det är nån av dem som får fång... Nä, men mitt fina halvblodssto blev sjuk...
Svar
13
· Visningar
2 079
Senast: Moniq
·
J
Hästvård Jag är en väldigt beskyddande hästälskande person som ska köpa min första egna häst... MEN jag har även ett väldigt starkt samvete och...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Uppdatering av min greenguardtråd. Nu har min pålla svalt stoltheten och börjat beta med sin greenguard. Och djurplågeri? Tja -...
Svar
12
· Visningar
1 164
·
V
Hästvård kan någon förklara för mig vad det är som händer då en pålagring uppstår?
Svar
2
· Visningar
903
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka