Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mot knotten alltså. Idag ska jag blanda vitlöks-ättiks-insektsmedel och BADA hästen i det. Och så ska jag åka och handla ett täcke - vet...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: AnneOnym
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av \"munskydd\" för häst Som ska förhindra att den äter så mkt på betet? Vet inte vad den heter hoppas ni...
Svar
10
· Visningar
2 019
Senast: Moniq
·
P
Hästvård Någon som vet något om skendräktighet? Min lilla shettisdam på 14 år verkar vara skendräktig. Hon har fått värsta magen, ser ut som hon...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: eckepue
·
Hästvård Korkad fråga antagligen men jag har aldrig vad jag vet iaf sett en triangelmärkt skimmel. bruna, svarta, fuxar etc - ja. Och då blir det...
Svar
12
· Visningar
2 105
I
Hästvård dom får ju en ökad puls över kotan om dom får fång. Men en frisk häst då visst känner man lite puls där ändå
Svar
3
· Visningar
775
Senast: tott
·
Hästvård hur ser ni på att böja hästen på vet. besikning innan köp?? skillnad ung häst gammal häst?? är väl bara vi i sverige som böjer vid...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: ako
·
P
Hästvård vad är den normala tempen på en häst? jag har helt glömt bort det! helt sjukt att man kan det men jag har inte tempat mina hästar på...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Pretty_Fly
·
F
Hästvård Hur funkande det? Fick hästen nåra biverkningar, själv kan man ju må rätt kasst efter en behandling även om man sen blir bättre. Under...
Svar
5
· Visningar
2 217
Hästvård vad är det för skillnad/likheter mellan de två sjukdomarna? När det gäller symptom och sådär. En häst som har/har haft elichia kan ju...
Svar
4
· Visningar
2 229
Senast: BeastieBabe
·
A
Hästvård En kompis unghäst har fastnat i ett elrep och fått tåsträckaren avskuren. Kliniken sade 5-6 månader på box och 50/50 chans att han blir...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: must
·
Hästvård Var idag på MK med nya hästen. Hon har varit halt påolika ben sen vi köpte henne för 2 mån sedan. Det började en vecka efter att hon kom...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Welsh
·
B
Hästvård Nya hästen på jobbet är ganska mager, äter dåligt och kan ibland få panik av grimman.. Hästtandlakaren var ut idag och upptäcker...
2
Svar
27
· Visningar
1 795
Senast: LadySara
·
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till snart. Först får min pålla kolik. Koliken utlöser fång. Bytet till enbart hö ger henne hosta. Och nu...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag skrev in frågan i ett av mina inlägg i min förra tråd men tror inte att någon såg den eftersom jag inte fått nåt svar. Jag har för...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: StarEmma
·
Hästvård Han är så fruktanvärt tovig i pälsen och det gör ju inte bättre att den är nästan 1 dm lång och ullig! Kan jag klippa honom (raka)...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Moniq
·
Hästvård "Får" en veterinär hålla på med alternativa behandlingar? (Har för mig att det bidde ett j-la liv om en smådjursvet för ngr få år sen)...
Svar
9
· Visningar
1 674
Senast: Lydia
·
F
Hästvård Min häst snorar alltid efter ett pass där hon har blivit lite varm/ansträngd. Det spelar ingen roll om det är hopp,drssyr eller...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Filou
·
S
Hästvård hej! Min häst har nu fått gott på härligt bete i två veckor,de som bekymmrar mig är att han knappt dricker nått vatten! Kan de vara så...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: skjootan
·
E
Hästvård Hur vet man att hästen har soleksem??? Vanligt bland shettlandsponnyer??? Min häst har knutor över hela kroppen och jag kan inte koppla...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: cross
·
Hästvård Mitt islandsföl som nu är runt 21 dar gammal, har tappat päls i ansiktet. Mest en liten bit ovanför ögonen men även lite grann runt...
Svar
10
· Visningar
1 581
Senast: Demon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg