vidrig munstatus

jo precis.. det finns juh en ruta på besiktningspappret om man vill ha träckprov, fullständig munundersökning, urin och blodprov osv.. men det går under betäckningen "specialbesiktning".. och kostar med all säkerhet extra..

den där översiktliga titten i munnen verkar ha utgått på denna häst iaf.. bara man kollade in snabbt såg man att det såg fördj*vligt ut.. när hästen är utmärglad borde man iaf kolla in tycker ja..

nu är vi överens för en gång skull va? :D

Jag har hört ett par grejer om Daniel, men jag ska låta det vara osagt om det är sant.

jo hon är kvar hos janet... trivs för bra för att flytta.. spelar ingen roll att de blir långt att åka...

jasså du fy på re.. du får inte överge min gamla tävlingskompis.. han vill juh bli pysslad med juh..

har du sutte på honom än nått?? lammet alltså.. malin sa att de va som natt å dag sen han blev fixad i munnen..

usch kom att tänka på om nån massör skulle gå igenom alla skolhästarna oj va mycket hon skulle få att göra.. lilla kastanj tex...leif hade sutte upp för nån vecka sen.. hehe.. de blev lite jobbigt de...

Jorå, nog pysslar jag med Flippringen allt, men inte lika mycket nu.. brukar blöta maten så att han äter upp havren.. fast ja vette katten om han behöver den egentligen.. han går inte igång på havren precis :snark: Krafft grund skulle nog vara bättre eftersom att det har en lägre kvot..

Polaren har juh nån gubbe("kiropraktor") som kommer ut och drar och rycker i gamlingens ben lite då och då.. han tar typ 100 kr för det och nån linementbehandling med direktioner om hur hästen ska linementas och stretchas.. det blir juh inte så stor kostnad men desto mer jobb om han skulle kolla lektionshästarna.. :smirk:

Jag skulle mer än gärna rida lösgörande arbete på Lilla Lammet en halvtimme några dagar i veckan.. men jag har inte kommit för mig att fråga Kine om det ännu.. nu är ridskolechefen lite putt på att Lamme inte går in i spiltan överhuvudtaget.. :( det är visst bättre med en oinriden, elak häst som står i spilta än en välskolad, snäll häst i box om det blir som jag har hört lite löst i luften.... :cry: :cry: :cry:

inte ovanöigt att ridskolechefen är sur.. haha

hmm inte går in i spiltan??? vad menas med de sista raderna?? ska han åka vidare å nån annan köpas elelr vad??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka