Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag duschar min häst varje gång den blivit svettig. Bara vatten tar inte bort fettet i pälsen. Eftersom jag har en skimmel så blir det nog schampo 6 -7 ggr per år minst. Men att spola med vatten är något han älskar så det unnar jag honom när han är svettig.
Att schampo är nåt onödigt tycker nu nog inte om du har en skimmel med kissfläckar eller ett brunstigt sto med svansen kletigt full med kiss Då hjälper inte vatten, då måste man ha schampo!
F.ö. duschar jag av min häst någon gång i veckan om sommaren (bara vatten) och schamponerar kanske 4-5 ggr om året om vi inte tävlar, då kan det bli betydligt oftare.
Svansen schamponeras dock minst en gång i månaden nästan året runt.
Duschar varje gång han blivit svett efter ett ridpass.
Är det mkt varmt är det ju då varje dag jag ridit.
Likaså om han skitat ner sig i hagen (vilket är ofta...) så blir det dusch.
Schamponerar gör jag bara dagen innan jag ska tävla.
Så länge det är varmt (över 10 grader) så duschar jag mina hästar när det blivit svettiga. Sen tvättas de inför varje tävling och större träning så som det är just nu så blir det tvätt med schampo 1 gång i veckan. Under resen av året är hästarna klippta och går med täcken så då är det inga problem med att hålla dem rena.
Om du är läskunnig står det att bara vatten INTE tar bort fettet i pälsen. Hur du tolkar det är upp till dej. Men jag vill inte ha bort fettet i pälsen. Därför spolar jag med vatten. Hm
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Kropp & Själ Min pappa fick väldigt bra effekt på sina snarkningar med någon liten plastpryl som håller ut näsvingarna. Vet tyvärr inte exakt vad den...
Hundavel & Ras Jo jag har försökt att promota vanlig golden, som jag tycker är supertrevliga ofta och verkligen är anpassningsbara. Är själv uppvuxen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.