Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård när kan man börja rida egentligen? Hur lång tid tar det inann hästen är i "full kondition" förutsatt att allt förlöper som det ska?
Svar
5
· Visningar
3 250
Senast: fio
·
M
Hästvård Min häst har under en tid kännts ofräsch i frambenen, framför allt när man ska sätta igång honom i början av passet. Ibland känns det...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Boj
·
C
Hästvård Är det någon här som vet hur länge en häst har skydd mot hästinfluensa efter en vaccination? Har missat att omvaccinera min häst med 3...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: crixi
·
P
Hästvård När det finns gallor i knäna vad innebär det? Är det överansträngning? Eller slitskada? Den är mjuk. :crazy:
Svar
1
· Visningar
825
Senast: calind
·
K
Hästvård Hej! För ca 4 veckor sen togs skorna av på min new forest ponny. Det gick bra att rida i paddocken, han var inte speciellt ömfotad. I...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: Kattja
·
Hästvård *suckar* vad är det nu som är fel. någon som vill analysera lite? för 3 år sedan köpte jag min nuvarande häst. en mycket speciell...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: calind
·
S
Hästvård Läste tråden nedan om slakt och började fundera kring hur vanligt det är att man låter slakta sin häst när den inte håller längre...
2
Svar
27
· Visningar
2 784
Senast: norpan
·
Hästvård Vår ena ponny har plötsligt fått en vit fläck på ryggen. Någor större änn en femkrona och kritvit. Inte några strån, utan helt vit. Den...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Raeman
·
Hästvård Har en 2-åring som på bete helt plötsligt svullnade upp rejält i båda bakbenen utan synbar anledning. Inga sår synliga. Efter...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: Fredag
·
T
Hästvård vilka sätt finns det, förutom röntgen, att ta reda på vad som kan vara fel med en hov. Bakgrunden är den att min häst har en hov som...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Tuki
·
R
Hästvård Jag behöver så mycke goda råd, tips, hjälp, ja allt. Kan inget men jag vill kunna göra nytta om de skulle behövas. Jag mottager alla...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: Sunnan
·
F
Hästvård Måste man ha en speciell vinterhage, eller kan man låta hästarna gå i samma hage under sommaren och vintern, om man sedan våren därpå...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: FTW
·
Hästvård Har ni era pållar oskodda eller skodda? Vad är det för ras?
2
Svar
36
· Visningar
2 048
Senast: norpan
·
V
Hästvård hittat en kanon häst som står hemma hos mig sen 6 veckor tillbaks som jag bara VILL VILL VILL köpa:P en 5 årig varmblodvallack han har...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 949
Senast: kolarbokalle
·
Hästvård Är det någon mer än jag som har en häst som är allergisk mot gräs?? hästen får en otrolig klåda, men i sommar kom jag iallafall på att...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Boj
·
Hästvård Har en häst som trampade fel vid ridning o blev varm o svullen om skenbenet (baksidan, övre delen) ömmar inte när man känner/klämmer...
Svar
13
· Visningar
1 868
Senast: ylvalill
·
Hästvård kom till stallet idag vid halv7 å tänkte rida för de va juh så satans varmt ute tidigare på dagen... tar ut damen på gången å ser att...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: hubinette
·
C
Hästvård Nu har det hänt igen! Förra sommaren fick min pålle kotsenskideinflammation som yttrar sig i en hård galla,svullnad, på höger bak. Han...
Svar
2
· Visningar
2 015
Senast: Cinzano
·
Hästvård Överben \"på gång\"..? Min häst fick en spark på benet. Nu har själva såret nyligen läkt, men det är en ganska ful svullnad kvar på det...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: ankans
·
Z
Hästvård En häst här hemma har fått en grop på korset. Det är en ca 20 cm lång nersänkning (= grop) längst mittlinjen, och börjar någon decimeter...
Svar
6
· Visningar
2 133
Senast: Lidelu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka