Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Vad är det för skillnad på en Equiterapeut och en Equitriker? Någon som vet? För jag har ingen aning... :confused:
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: evis
·
T
Hästvård Tjenis! Undrar om någon här vet om det finns såna där gummi-dojjor som man kan brodda? Alltså typ såna "gympadojjor" som Hööks har? Har...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Moniq
·
S
Hästvård ... här kommer en följdfråga. Det var uppenbarligen många som har sina hästar barfota här. Och då undrar ju jag hur och vem som verkar...
2
Svar
23
· Visningar
1 856
Senast: Siglavy
·
A
Hästvård \"spättat sig själv\" har ngn varit med om samma skada? Hej,,min halvblods åring fick en staknings skada här för 3 veckor sedan.Hon...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: alpha
·
N
Hästvård Igår åkte en pålle på sommarbete, och det var några saker som upprörde mig. 1. Transporten, hästen kom knappt in.. han är alldeles för...
Svar
13
· Visningar
1 194
·
S
Hästvård En häst i stallet är halt, och står inne rätt mycket, i box. Karlederna bak är väldigt svullna. Beror det på någon slags hälta, eller...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: Ramona
·
M
Hästvård Har tänkt köpa en häst som har överben. Vet inte riktigt vad det kan innebära, men någon har sagt att det kan vara bra, att det...
Svar
6
· Visningar
2 288
·
G
Hästvård *Vad gör eg en equi-terapeut? (lr vad det heter) *Hur går kiropraktor tillväga? Själv har man ju varit hos naprapat, han masserad och...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: calind
·
G
Hästvård Får ca 1,5 månad sedan började min häst snubbla lite då och då. Sen blev det bara mer och mer. Så att det blev obehagligt och jag bara...
Svar
18
· Visningar
1 612
Senast: calind
·
0
Hästvård Om man ska ha en lösdrift, hur stor hage behöver man? Någon som vet några regler om lösdrift? Vet att de behöver vindskydd. Måste de ha...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: crazy
·
Hästvård Kan det verkligen vara möjligt, jag har en häst i stallet som känns fetare i den ena sidan. Den andra sidan känns betydligt tunnare, hur...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående skoning. Min förra hovslagare tyckte det var jätteviktigt att sko hästen efter hur hovbenet låg och hon...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: keramin
·
A
Hästvård Hej,,min halvblods åring fick en staknings skada här för 3 veckor sedan.Hon snubblade och körde in ett avblåset träd rakt in i bogen,som...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Angela
·
M
Hästvård Hur lång tid efter ett "trauma" typ omkullridning tycker ni att man bör märka om hästen har skadat sig? En bekant menar att det kan...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Lavinia
·
Hästvård Kom till stallet ikväll och möttes av en halt kuse. Tror han måste ha åstadkommit det i hagen med kompisen, de brukar busa. Inga sår...
Svar
18
· Visningar
14 547
Senast: Lotus
·
A
Hästvård Är det någon här som har Old Macs funtionshästskor? Hurdana är de? funkar de? vill veta allt... :p tack för svar :bow:
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Spider84
·
A
Hästvård Jag undrar vad ni tycker,,jag har en hbl's åring,som har varit skadad och stått i utebox ett par veckor,blev där deprimerad och rasade i...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: snofflan
·
P
Hästvård Idag när jag kom till stallet så låg ett av stona ner. Min första tanke var- är hon också med föl. Ljuvret är helt tomt men hon är rund...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: snofflan
·
J
Hästvård Min häst har fortfarande inte tappat sin vinterpäls, hon har inte mycket päls på vintern, men den är lika "tjock" nu i juni som den var...
2
Svar
20
· Visningar
3 408
Senast: Evergreen
·
P
Hästvård Min häst har hostat i 5 dagar nu, mest torrhosta när man sätter igång honom i trav efter uppvärmningen, men han hade tydligen hostat...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Guatemala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka