Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård \"Fisig\" häst Min kallblodstravare var inte sån förut, men nu fiser hon väldigt mycket. Det spelar ingen roll vad hon gör, om hon är...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Solvira
·
Hästvård jag skall åka och titta på en nioårig hingst i helgen och tanken är att han skall kastreras i fall jag köper honom, även om det inte är...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: TantEster
·
Hästvård Kan hästen bli lite lös i magen och uppblåst (fiser mer än vanligt och ser stor ut om magen, ej fet) om den får för lite grovfoder? Nu...
Svar
4
· Visningar
737
·
K
Hästvård Upptäckte idag att ponnyn håller på att få mugg.. Inte det roligaste. Men nu vill jag ha tips om hur jag ska få bort de? :)
2
Svar
21
· Visningar
1 814
Senast: karatefisken
·
A
Hästvård Undrar vad det kan bero på att han kliar sin svans och rumpa rätt så ofta?Han är avmaskad och jag har undersökt svansen och det ser inte...
Svar
4
· Visningar
784
·
Hästvård De har räddat en häst som blivit påkörd av tåget, läste jag idag. Hästen har nu bara 4 tänder kvar och ägaren, som tidigare låtit den gå...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Zeli
·
O
Hästvård Aaaa vad kan det vara? Han har ett (skär)sår på insidan av frambenet ovanför knäet som är varmt och svullet. Ingen feber. Veterinären är...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: moonlightgarden
·
M
Hästvård Vilket liniment rekommenderar ni att använda efter massage, stretching eller efter arbete mot stela och ömma muskler? Har hört de som...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: moonlightgarden
·
E
Hästvård vilket är lämpligast att välja om man skall avmaska nu under sommarn ? skall ta alla maskar. Har kört med Ivomec, Banminth (Pyrantel)...
Svar
19
· Visningar
5 168
Senast: Magdalena
·
4
Hästvård Jag har ett jätte stort bekymmer... min varmblods valack ( har gått på travet) hans andning är inte som den ska... det är precis som han...
Svar
13
· Visningar
3 254
F
Hästvård Jag är nybörjare här på Bukefalos, och jag hoppas att ni har överseende med det... Man måste ju få lov att börja någonstans, och jag...
2
Svar
24
· Visningar
8 034
Senast: pialotta
·
I
Hästvård min med ryttare ringde och sa att min häst är halt högerbak. men att dom inte ser eller hittar nåt. Vad ska man börja leta efter då ...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: anhe
·
J
Hästvård Min nya häst har ett väldigt (synbart!!) snett kors. Den är högre på ena sidan än på andra. Hästen har även ett kortare steg på höger...
Svar
9
· Visningar
2 614
Senast: Dragonfruit_
·
G
Hästvård Eller det kanske heter älgflugor??? Mina pållar har flera stycken var och dom sitter mellan bakbenen och jag får inte bort dom "för...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Evergreen
·
S
Hästvård Jag har en tre åring russ hingst som tävlar i ponnytrav... Hans kompisar har börjat gått i gräshage dugnet runt nu medans min lill kille...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: anhe
·
L
Hästvård \"brännskada\" min skrutt hade i förrgår lyckats få h. bak innanför ena magremmen på täcket. otroligt nog så hade det inte lossnat...
Svar
2
· Visningar
1 179
Senast: BusBarro
·
Hästvård Min häst avmaskades dagen innan han släpptes i beteshagen. Likadan procedur förra året. Han har kliat rumpan mycket sedan dess tycker...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: mirage
·
Hästvård Hur gör man för att få bort det? Ska visa min nya unghäst för min tränare på onsdag och det vore ju kul att komma dit utan att skämmas...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: keramin
·
Hästvård I lördags hade hästen fått ett litet sår på ena frambenet på utsidan av kotan. Det var nytt och blödde fortfarande. Inte alls djupt...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: majja22
·
Hästvård Novan har fått en konstig fördjupad rand på sin ena bakhov. Har gjort en lite teckning för att illustrera hur den ser ut. Den är...
Svar
19
· Visningar
1 191
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden