Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Förra året använde vi cydectin, vad ska vi avmaska med nu innan betet? Det kom en ny häst till stallet som avmaskades i början av...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Fengur
·
Hästvård Var på klinik i går och vet. konstaterade att min pålla var bra i frambenen efter "hagincidenten" i början av maj, men nu var hon halt...
Svar
3
· Visningar
3 820
Senast: lizzie
·
T
Hästvård En kompis till mig hade läst någonstans att det var det bästa om man lät bli att rykta hästen efter ett ridpass, men hon kom inte ihåg...
Svar
17
· Visningar
1 601
Senast: eldhroka
·
B
Hästvård är det en myt eller funkar det om man ger lite vitlök i maten?
Svar
12
· Visningar
2 158
Senast: ika77
·
Hästvård Nej, jag har inte återgått till kiss- och bajsåldern, men blir lite orolig och konfunderad över min kuse. De senaste två dagarna har...
Svar
18
· Visningar
1 983
Senast: SaraMara
·
S
Hästvård Igår drabbades min häst av kolik vid 20.00 tiden! Efter att vi hade gått med henne ca 10 min letade vi upp vem som skulle ha jour OM vi...
2
Svar
22
· Visningar
2 207
Senast: Moniq
·
Hästvård Min islandshäst ska snart vila ca 1 mån på bete, det är ändå dags att sko honom nu, men jag tänkte testa att låta honom gå barfota under...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: turbofling
·
Hästvård I privatstallet där jag har mina hästar har vi relativt få hagar. Det är tillräckligt många,men inte tillräckligt för att någon hage ska...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hade ute en massör till hästen som tittade på Mirages ena framknä som han blivit behandlad för kotledsinflammation i. Berättade då att...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: mirage
·
C
Hästvård Min polle har haft en liten kotledsinflamation för ca 1 månad sen. men det var en liten en. Å lite halt på båda frambena när han fick...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Chateau
·
Hästvård Har ni några bra tips mot torra hovar? Tänkte att vi skulle ha en sån "dela-med-sig-av-bra-tips-tråd" när det är såna tider. :) Själv...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Chlo
·
Hästvård Vad tycker ni om Chevalet? Just nu har jag Renons som jag inte tycker funkar så bra.Verkar som om man måste smörja ofta med det för att...
Svar
7
· Visningar
1 310
Senast: _malle__
·
R
Hästvård Jag vill ha snabba svar. Vi använder vitlöksvatten (endast vitlök kokat i vatten) som flugmedel. Undrar om jag även kan använda de på...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Rattfylla
·
Hästvård Konstigt \"mönster\" på hästs ben!HJÄLP! :confused: :confused: Jag har ett vbl sto som nu går som ridhäst. Hon har varit startad och...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: ika77
·
S
Hästvård Var på Ulltuna idag med min häst som på 3,5 vecka fått 4 gaskolikanfall. Hade hoppats på en ordentlig utredning - men nej. De tog blod-...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Nattis_83
·
R
Hästvård Hur beter sig en häst som har ont där?? Å hur behandlar man det???
Svar
6
· Visningar
1 176
M
Hästvård Hallo alla hästtogiga. Min lilla pålla var i slagsmål i går och har nu fått en piphas, vad kan man göra åt det så det inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Boj
·
L
Hästvård ngn här som har kluppit lite längre, tunnare man på sin häst? Tänkte att jag skulle klippa manen på min arab, så att det blir mer...
Svar
17
· Visningar
1 315
Senast: ikeline
·
C
Hästvård Jag undrar om det kan vara skadligt för fostret att använada knott/fästingmedlet Chevalet på mitt dräktiga sto? Hon är nyligen betäckt...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Francess
·
Y
Hästvård jag har ett tio dagar gamalt sto föl hemma och stoet har haft gott om mjölk men dom senaste dagarna verkar det som om lillan inte blir...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka