Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jo vi har ett sto i stallet (hon är uppåt 16) som haft ett par föl och tyvärr kastade hon det senaste men blev betäckt i år igen, men...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Eeyore
·
F
Hästvård Svullen \"ådra\"?! Tyckte pållan gick stelt idag, tror att det eventuellt beror på sadeln.. Men jag när kollade henne i stallet efteråt...
Svar
2
· Visningar
1 424
Senast: little_anni
·
Hästvård Hej! Hur mycket kostar banminth? Jag behöver det till två hästar på ca 400 kg var. MVH Sanna
Svar
3
· Visningar
3 628
Senast: Fraise
·
S
Hästvård Undrar om det finns någon här ute som vet någonting om hovbroskförbening? :confused: Har sökt efter fakta överallt men hittar ingenting.
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Qodrofenia
·
O
Hästvård Min häst har blivit ordinerad boxvila av veterinären. Eftersom han blir ganska upprörd av att stå ensam inne frågade jag veterinären om...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: oidipus
·
N
Hästvård Hejsan! Jag har ett arabsto som fick diagnosen korsförlaming i början Maj. Hon är helt återställd nu men hon har börjat emd ett...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Natalyah
·
Hästvård Sitter med en 8-åring som är opererad för bihåleinflammation för en månad sedan och som, i sviterna av en sommarförkylning, fick...
Svar
10
· Visningar
3 838
Senast: pialotta
·
M
Hästvård \"Munkorg\"... ... kan någon ge mig tips var man får fatt i en vettig munkorg som inte är av "hinkmodell" utan lite luftigare och...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: mandalaki
·
B
Hästvård jag märker att inta en enda människa kan eller vågar ha en kommentar eller synpunkt på en skada som enligt veterinärerna ej är orsak...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: bugger
·
S
Hästvård Okej nu är det så här...ska försöka ta det kort: Aminette har alltid gått med skor så länge jag vet om i alla fall. För ett år sen...
2
Svar
26
· Visningar
2 292
Senast: Spider84
·
B
Hästvård halt eller inte? framtida prognås
Svar
1
· Visningar
812
Senast: bugger
·
P
Hästvård Läste just en artikel på Aftonbladet Ridsport om det här. Hade aldrig hört talas om det tidigare - att hästar kan drabbas av magsår och...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Muppo
·
S
Hästvård Blev lite orolig idag när en traktor körde förbi och sprutade ogräsbekämpningsmedel på åkern precis bredvid hästarnas hage och de stod...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Muppo
·
E
Hästvård och hur länge dröjer det mellan varje brunst ? tycker mitt sto ser ut att brunsta året om.. :smirk:
Svar
3
· Visningar
5 572
Senast: Emmizen85
·
F
Hästvård Min häst har galla på ena bakbenet!? vad ska jag göra!? jag får panik!!!?? :cry: :crazy: är det farligt!? går det aldrig bort?! vad har...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: stally
·
Z
Hästvård Om en häst har kroniska kotledsinflammationer, kan den då bli fri från detta eller kommer den alltid att leva med det, bör man då...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Kirre
·
W
Hästvård Jag upptäckte att min häst var halt idag när jag skulle ta in honom från hagen. Han kom springande i hagen, men på tre ben, han ville...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Weine
·
Z
Hästvård Behöver lite tips från er! Häromdagen var hovslagaren här och sa att min pålles hovar var väldigt torra, och föreslog att jag skulle...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: montgomery
·
Hästvård Hej! I stallet står en 17 årig stor halvblodsvalack. Han är normalt sett snällheten själv med ett förflutet på bland annat ridskola...
2
Svar
21
· Visningar
2 968
Hästvård Jaha så var det dags igen. Novan har lyckats få ett "sår" på huvudet och jag vågar inte sätta på henne sidepullen :smirk: Hur sjutton...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka