Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Idag upptäckte jag ngt underligt med min pålles hovar. Kronranden (är otroligt dålig på hästens anatomi, men det är väl den del av...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Krabban
·
K
Hästvård Min pålle har just blivit utsläppt på sommarbete och i förrgår när jag kollade till honom så hade han på hö framhov, på utsidan, som ett...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Krabban
·
C
Hästvård Löshoppade min häst i söndags som jag har haft lite mer än en vecka. Han har gått väldigt lungt hela tiden.. första dagarna red vi honom...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: HD
·
Hästvård Fick för några dagar sedan en förfrågan om jag kunde komma och ta av en framsko på en kompis häst, då han för någon vecka sedan tappat...
Svar
8
· Visningar
1 782
Senast: skjootan
·
L
Hästvård Jag kollade på gamla inlägg och då var det nåt som hette torrschampo som var bra... vart får man tag i det och heter det bara...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Huntress
·
Hästvård VAd gör jag med min häst som fortfarande är lös i magen och som har gått på bete i 9 dagar? Har gett halm i hagen men det har inte gjort...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: TantEster
·
A
Hästvård När sadeln och träns ska på börjar hästen att gäspa, det har hon gjort sen den dagen jag fick henne. Stallchefen säger att detta är...
Svar
15
· Visningar
1 363
T
Hästvård Min gammel häst har i år på betet börjat med en ny grej. Han frustar hela tiden när han äter. Och det är inga små frustningar utan...
Svar
5
· Visningar
3 479
Senast: Lydia
·
Hästvård Är det förbjudet att ha en sk antenn på hästens grimma?
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Enya
·
B
Hästvård Har idag inskaffat ett linimentschampo till tävlingkusarna, det heter LINI-SCHAMPO, någon somhar erfarenhet av detta? Jag har aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 391
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård hej. jag undrar vad man kan ha på sårskorpor som finns på benen.. läste i en veterinär bok att vissa medel kan vara för starka för vissa...
Svar
13
· Visningar
3 026
Senast: TantEster
·
Hästvård på tisdag är de dags igen att sko monstret... har redan ångest.. inte blir de bättre av att hon måste skos ofta oxå.. iofs har hon bara...
Svar
17
· Visningar
1 285
Senast: LadySara
·
Hästvård Minns att det var en som stod i mitt stall förut som gjorde det, men jag har aldrig gjort det. Nu tycker jag dock att hovskägget på...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: vickan
·
G
Hästvård behöver lite hjälp vad jag ska göra. Har en pålla som nu börjat gnaga på sin inredning. tror att dettta kan bero dels på att...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: vickan
·
M
Hästvård nu har min ponny under den "odjurssäsong" hunit fåt 4 sår, från ett "djur" som jag inte har någon anning om vad det är. såret är på ett...
2
Svar
32
· Visningar
2 024
Senast: moonlightgarden
·
M
Hästvård Vet inte om denna fråga hamnar rätt, i annat fall får väl moderatorn flytta på den! :) Min (nyinköpta) häst går i en vinterpaddock där...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: trassel
·
Hästvård å de gick super!! hon va jätte snäll.. stod å skulle gosa med hovis rygg hela tiden.. tog lite längre tid för han var juh tvungen att...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Maris_
·
Hästvård jag ska låna en häst som ska gå ihop med Attack på bete.. tydligen så blev han avmaskade idag med banmint men jag ska ge ivomec till...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Har sett två halvsystrar som hade rätt skumma haser. Fyllda, runda på något skumt sätt... Fundera så vad det beror på. Vad har ni för...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Nidhögg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka