Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av kotledsinfektioner? tror jag ställt frågan förut, men hur har det gått för de fallen ni vet? Hur lång tid...
Svar
3
· Visningar
986
Hästvård Pratade med några kompisar om hästhållning ”förr”(10-15 år sedan när vi började med hästar) och nu. Vi var överens om att hästhållningen...
2
Svar
23
· Visningar
2 204
Senast: fio
·
Hästvård Vilka för- och nackdelar finns det med att ha sin häst oskodd? Om hästen inte har ont av att gå oskodd och sliter jämnt på alla...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: fio
·
S
Hästvård Så var det konstaterat, pållen har fått fång och jag står helt plötsligt som en lallande fåne och inser att jag inte vet hur jag ska...
Svar
17
· Visningar
1 899
Senast: Sar
·
K
  • Låst
Hästvård Jag har en fråga om veterinärer. Hur hittar man en bra hästveterinär? Jag är nyinflyttad och har inga kontakter här, så jag känner ju...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Krabban
·
B
Hästvård om man har kunskapen om hur mycket pleg man ska ge och hur man ger (dvs gått någon gratis intresasekurs ledd av veterinär) får man då...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
R
Hästvård Idag var min åring jätte konstig när jag ledde runt henne från hagen. I vanliga fall kan hon va lite studsig och livlig men hon gick...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min lilla pålle har helt plötsligt förändrats när man rider honom. Han har gått från att vara väldigt lätt att få ner i trevlig lång och...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 599
Senast: anhe
·
P
Hästvård Fick en chock. Skall sälja en av hästarna och min veterinär åker bort så tanken var att hon skulle besiktiga hemma hos henne men det...
Svar
18
· Visningar
1 515
Senast: Sirisiri
·
I
Hästvård antar att det finns många här som masserar sina hästar både själv och anlitar utbildade massörer. Men tänkte kolla lite med er. Första...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Lejonelle
·
I
Hästvård är det nån här som har en bild på vart hästens njurar sitter :confused:
Svar
2
· Visningar
1 615
Hästvård Hästen det handlar om är en shettis på 23 år. Hovslagaren sa att den hade fång, fodervärden ändrade så hästen ej gick i stor gräshage...
Svar
1
· Visningar
2 934
Senast: Miss_Scarlett
·
V
Hästvård Har ett 8 årigt fullblodssto, som går i hagen på dagen & är inne på natten. Frågan är hur ska jag gå till väga med avmaskning?? Hon går...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård Min häst har strål röta jag har pratat med två av mina hovslagare och fått en del råd som jag ska pröva! Det va att jag skulle lägga i...
Svar
15
· Visningar
1 678
Senast: Lindaslycka
·
Svar
6
· Visningar
1 286
Senast: ika77
·
Hästvård Min ponny är skadad (igen) och veterinären tyckte att jag skulle linda frambenen i hagen på natten (de går på sommarbete). Jag tycker...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: Tusen
·
B
Hästvård Har nu väntat hela våren på att ponnyn ska fälla men har ännu inte gjort det. Blir mycket svettig efter varje ridtur och inte minst...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Centaur
·
L
Hästvård är socker skadligt för tänderna. Har hört någon protestera mot detta... hur är det egentligen? :confused:
2
Svar
20
· Visningar
2 356
Senast: Rolle
·
P
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur många av er som tar träckprov innan ni avmaskar era hästar? Petra
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Happy
·
L
Hästvård Vilket avmaskningsmedel använder ni innan hästarna ska ut på bete? Har precis köpt Ivomec men kom på att man kanske ska använda Banminth...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Liten_men_tuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka