Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Min häst brukar alltid kissa när jag rider, men dom senaste dagarna så ställer han sig bara i "kissposssition" utan att det kommer...
Svar
10
· Visningar
3 508
Senast: Seabaz
·
B
Hästvård ...om hästen har lätt för att få ont i ryggen? Disskuterade nyss med min kompis om min häst som har väldigt lätt för att få ont i...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: SaraMara
·
S
Hästvård När jag tog in min häst i dag hade hon bett av broms. Men det som var konstigt att i ansiktet fanns det upphöjda,utspridda svårt att...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: strumpan
·
Hästvård Kom på en sak idag... Jag är ju en sån där som lätt blir lite orolig att pållen ska frysa om det regnar på natten tex och hästen står...
2
Svar
31
· Visningar
5 674
Senast: unki
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av ringorm på häst (även människa)? Har nämligen fått en häst på betet som har ringorm. Är det tvärsäkert att...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Lazio
·
W
Hästvård Hej! min häst åt idag upp en hel tvättsvamp, en plasthandske och en massa myggmedel. myggmedlet är nog inte giftigt, det innehåller...
2
Svar
23
· Visningar
3 262
Senast: taccotad
·
Hästvård Min hästs hovar luktar verkligen illa! Det lossnar även lite smått från undersidan från bla strålen. Undrar om någon vet vad man kan...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Jag har ingen egen häst än, men är på väg att skaffa på ett eller annat sätt inom kanske 6 mån. Jag har alltid undrat lite om...
Svar
8
· Visningar
4 643
Senast: mandalaki
·
Hästvård Hur ofta behöver era hästars tänder raspas? Vet. var ut för 2½ månad sedan och raspade tänderna på min 5åring, men han har redan hakar...
2
Svar
20
· Visningar
1 931
Senast: trassel
·
L
Hästvård Medryttarhästen skulle bli såld och igår blev hon vet.besiktigad. Hon visade kraftig hälta på höger framben under böjprovet. Men hon...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Lolydodia
·
P
Hästvård Min häst fick nyligen fång. Hade strax innan medicinerats med Ventipulmin (mot bronkit). Vet någon om det är ett kortisonpreparat...
Svar
9
· Visningar
1 621
Senast: Buzz
·
Hästvård Min häst har på samtliga 4 ben något som påminner om överben. Detta framträder dock bara på sommaren, men nu tycker jag att detta "ben"...
2
Svar
30
· Visningar
5 003
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Min häst har en hård "ben-knöl" på underkäken, som står lite utåt lixom... Misstänker att det ev kan vara nån missbildning som tex en...
Svar
16
· Visningar
4 239
Senast: AnneSofie
·
Hästvård Hon har alltid haft gallor sedan jag köpte henne. Dom har alltid varit mjuka men nu för några dagar sedan så blev dom hårda :crazy...
Svar
5
· Visningar
1 565
Senast: Tosa
·
Hästvård Min häst får på sommaren små, små runda fläckar/prickar i pälsen på hals, rygg och baken. Hon är brun och fläckarna är ljusare..Tittar...
Svar
15
· Visningar
1 267
Senast: Korven
·
Hästvård Har fått tips om att den ska vara bra att stryka på sår , någon som har erfarenhet av denna produkt och var man får tag i den?? När jag...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Elektron
·
Hästvård Vad kan man göra för att få benen finare från gallor?? MIn häst jag köpte igår är ganska gallig på sina bakben och nu efter en...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Gunvor
·
S
Hästvård Jag vet att jag är lite tidigt uta på säsongen vad det gäller att klippa hästen, men jag behöver lite åsikter. Är precis hemkommen...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Selma
·
I
Hästvård min häst har fått ömma rygg muskler. men vet inte om det är av en sträkning eller sadeln. vi upptäckte det efter sträkningen har inte...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Sonita
·
C
Hästvård Detta vart ju en lååång följetång. En del av er har säkert läst mina tidigare inlägg. JAg har alltså köpt en häst för 6 månader sedan...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: calind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V