Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Om jag har förstått det rätt så delas hältan in i en skala mellan 1 & 5. Men det jag undrar är om en häst tex är 2 grader halt i skritt...
Svar
5
· Visningar
13 657
Senast: Kirre
·
Hästvård kan en häst i normalträning bli överansträngd av att skritta ca 3mil/dag i 10dagar???
Svar
1
· Visningar
672
Senast: mirage
·
Hästvård min valack har blivit svullen i/på skapet. på "påsarna" eller vad man ska säga. Någon som vet vad detta är, är det farligt? Det är som...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: paradox
·
Hästvård vad är kissing spines? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: Kirre
·
E
Hästvård Är det farligt om hästen har gul tunga? Eller kan det tyda på att hästen behöver något? Mineraler? vitaminer?
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Galadriel
·
Y
Hästvård vid vilcken ålder tycker ni det är lagom för första tandkollen?
Svar
4
· Visningar
859
Senast: ako
·
T
Hästvård Hur brukar ni göra för att minska tristessen för hästen när den har boxvila?
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Jaha, så har man beställt tid för röntgen också! :crazy: Min lilla oturspålla... :( Någon som vet ungefärkostnaden för röntgen av...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: Chippen88
·
P
Hästvård \"förebyggande\" mot belastningsfång? Detta må låta lite knasigt, men jag vill ha alla former av tips, fång är ju fång såklart osv. men...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: psychogrrl
·
L
Hästvård Ni som släpper era på bete under hela sommaren , låter ni dom gå utan skor då ? Min pålla ska vila under Juli-aug och bara gå på bete ...
Svar
16
· Visningar
1 497
Senast: strumpan
·
J
Hästvård Hur underhåller och aktiverar ni era konvalecenter under boxvila?! :confused: Min dam har fått hovbensfraktur och ska nu stå på boxvila...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Jollyembla
·
A
Hästvård Det här är första året jag använder Switch på mina hästar. Har tidigare år använt RB86. Anledningen är att det talades mycket om förut...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Hej!! Jag har fått bry med min lille pålle! För två år sedan blev det efter röntgen konstaterat att han hade spatt i båda bakbenen i två...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Boj
·
L
Hästvård Vad anser ni om det? Mitt sto (föl vid sidan nu) har en skada som sannolikt kommer medföra en kronisk hälta på det benet. Nu har jag...
2
Svar
20
· Visningar
4 248
Senast: ako
·
L
Hästvård hur viktigt är det att följa intervallerna? Stallets hästar avmaskades i slutet av maj med banminth innan dom släpptes på bete! Nu är...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Colombia_Girl
·
L
Hästvård Är det någon som vet något bra konvalecent stall som inte ligger allt för långt från stockholm?
Svar
1
· Visningar
858
Senast: martha
·
H
Hästvård Är det vanligt att en häst blöder lite näsblod efter att ha gått omkull? Jag var inte med när det hände, men tydligen försökte hästen...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: solenbakommolnet
·
Hästvård För ett tag sen var det "barfota-doktor" ute i vårat stall. Jag missade honom, men pratet och diskussionerna har gått i stallet efter...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: sanwan
·
C
Hästvård Ni kanske har läst min tråd om min 5-åring som troligtvis sträckt sig eller något i ridhuset när han löshoppades. (Han var ganska...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Chough
·
S
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet om stengalla? Har en häst som har det, läste i en bok att dom ska gå utan sko på den hoven.
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Jollyembla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V