Kroniskt halta hästar

Ja, det håller jag med dig fullständigt om!! Skulle aldrig drömma om att ha kvar en häst i livet som vet tyckte jag borde ta bort. Å andra sidan har inte jag träffat någon veterinär som anser att hästen döden bör dö snarast för sin egen skull för att den har en mindre, kronisk hälta o i övrigt mår bra...

Själv har jag konsulterat fyra olika vet i fallet med mitt sto (se ovan) och samtliga tycker att det går bra på alla sätt och vis att hon finns o lever vidare trots att hon haltar om hon går på böjt spår (vilket vi alltså inte utsätter henne för) samt även tar ett något förkortat steg i trav rakt ut med det aktuella bakbenet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Emmsan88
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18