Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni med era smutsiga hästar såhär på sommaren? Blir det dusch med shampoo och allt? Eller låter ni dem vara smutsiga (flottiga i...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Min valack har riktigt rykt ihopa med kompisens valack igår. Har öppna sår på kroppen och på benen efter bett och sparkar (skodda) Jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 981
Senast: Spirit
·
U
Hästvård vad har ni för erfarenheter av detta? både på yngre samt äldre hästar. Hur har dom funkat i ridningen?
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: gardenia
·
Hästvård min åring blev sparkad för snart 1 v. sen, och det är nu nästan bra igen. Men nu har senan på ena frambenet blivit lite tjock/svullen...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Upptäckte igår att strålen på min hästs ena framhov smular sönder sig. Hoven luktar även lite äckligt. Vad beror detta på och vad skall...
Svar
14
· Visningar
3 170
Senast: Sudd
·
K
Hästvård Vår welsh mountain verkar ha fått patellaupphakning :confused: Sist minstingen red honom släpade han sitt högra bakben efter sig och nu...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: __Stilett__
·
L
Hästvård Min pålle-vän har en vit bred bläs och nu har han fått hårda skorpor på nosen just ovanför näsborrarna. De är gulaktiga i färgen. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: eldione
·
Hästvård jag har funderat lite på avmaskningsmedel. När man avmaskar INNAN betessläpp så kommer avmaskningsmedlet ut i marken (via den kommande...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Moppa123
·
E
Hästvård Vet inte om detta hamnar rätt...men på midsommarafton fick min dotters 15-åriga shetlandsponny fång och var riktigt illa däran. Har gått...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: erikab67
·
Hästvård Berätta ni som har det på era hästar.Pållan ska skos och jag är i valet och kvalet om jag ska ha hela sulor fram eller inte.Hon kan ömma...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: trassel
·
T
Hästvård Har en islänning som fortfarande ej fällt all vinterpäls än. Han får B-vitamin, kan jag göra nåt annat ? Har ni några bra tips ? Han...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Tess82
·
Hästvård Ska titta på ett sto på söndag som verkar passa mig perfekt. Problemet är att hon har hovbroskförbening men har varit "frisk" och riden...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Lobelia
·
Hästvård Ska förhoppningsvis titta på häst på tis (fast man vet aldrig innan man är där... har jag fått lära mig!) Priset är inte högt...och han...
2
Svar
24
· Visningar
1 777
Senast: kopparberg
·
Hästvård Sleipner , min andra ponny, har varit halt i ca 3 - 4 veckor. Var hos vet. med honom i måndags. fick då beskedet att han knappt har...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: AraSlei
·
Hästvård Ja, alltså, som rubriken antyder... ska man gipsa en hov med bärrandsröta? / Å
2
Svar
21
· Visningar
2 547
Senast: Skrållis
·
Hästvård Jag har en nyinskaffadhäst, finnhäst. hon hade skor på sig när hon kom till mig, (dec) efter några veckor tog jag bort dem och tänkte...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 891
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag är såå less på skador kan jag bara tala om! Köpte min häst förra året, då var hon 6 år. Skador hit och dit hela tiden. Jag har då...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: calind
·
F
Hästvård Hjälper glukosaminet mot detta?? Vilket "ledmedel" anser ni vara det bästa?? Troligen har hästen tunn ledvätska i sig för några större...
Svar
2
· Visningar
1 259
Senast: Alsterfeldt
·
P
Hästvård Detta med kiropraktorer; vad gör dem egentligen? ÄR dem att lita på egentligen? KAN dem förändra mycket o hjälpa en häst till det...
Svar
12
· Visningar
1 673
Senast: stally
·
Hästvård Jag har hört att det ska finnas fästinghalsband för hästar (liknande de som finns för hundar, men för hästar istället), men när jag gick...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Huntress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka