Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hjälp har ett russ som har haft fång han är symtomfri nu. Så min hovslagare tyckte att han skulle gå barfota i sommar. För att få vila...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Jag har tidigare skrivit att min häst enligt vet hade missljud på lungorna och andades för fort. Hon började heller aldrig fälla (vilket...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: fjodur
·
Hästvård Är spatt vanligt hos travhästar (varmblod)?
Svar
1
· Visningar
623
Senast: martha
·
Hästvård När jag kom ut till min häst igår så upptäckte jag ett konstigt sår på utsidan av ena framkotan. Om jag ska försöka beskriva det så ser...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: snofflan
·
D
Hästvård Hästen jag har hand om fick förra måndagen ett sticksår på höger fram. Det sitter högt upp på benet och vet. mätte upp det till ca 5cm...
Svar
2
· Visningar
1 157
Senast: lil-sis
·
Hästvård \"Zinklindor\" Heter de så? Om någon god själ här inne ville hjälpa mig med denna fråga, vore dte kanon. Medryttarhästen jag har, har...
Svar
5
· Visningar
1 784
Senast: stally
·
B
Hästvård Har tröttnat på allt klabb som kyllera innebär, va idag inne på Granngården och köpte Isbalsam istället, inget klabb och verkar kyla...
Svar
16
· Visningar
1 418
Senast: BJÖRKIS
·
E
Hästvård Är det farligt? Har dom svårt att äta?
Svar
1
· Visningar
661
Senast: chicasweep
·
J
Hästvård Lämnar ni den lång eller halvblodsstuk eller något annat alternativ? Min har lång och tjock man som väl ser ok ut men jag började...
2
Svar
20
· Visningar
1 749
Senast: raven_82
·
Y
Hästvård när det är dags för fölis att bli avmaskad så kommer det inte att räka med en "spruta" utan jag måste köpa två, men det kommer ju att...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu börjar Shaggy bli stamkund på det här forumet :crazy:, men den här gången är det tyvärr inte en 'Shaggy är alltid orolig för sin...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Shaggy
·
J
Hästvård Vet att hästen ska ha fått tre sprutor för att den ska ha ett grundskydd mot botulism, 2 st med 4 v mellanrum och den tredje inom ett...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Jessica
·
S
Hästvård Vår lilla fölis har fått en stor bula på halsen. Jag tror av utseendet att döma att det är ett insektsbett. I början var bulan mer...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Sidney
·
S
Hästvård Det rinner ur hästens näsborrar när det är mycket pollen ute och dessutom så kliar det i hans ögon (han vill att jag ska gnugga händerna...
Svar
14
· Visningar
1 974
Senast: Görel
·
H
Hästvård Hej! Jag ska skaffa foderhäst och jag har funderat över en sak. Jag tycker att det vore bäst att veterinärbesiktiga hästen innan man...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Lydia
·
Hästvård Är så himla nervös så jag måste bara fråga, är det normalt att en valack betäcker ett sto? riktigt alltså med grejen inne osådär? Mitt...
2
Svar
24
· Visningar
3 627
F
Hästvård Eller ser jag i syne? Min ena häst har ju varit barfota nu i lite över en vecka, han har ju varit trång och hög i trakterna fram och...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: fio
·
Hästvård Eftersom min häst blev så dålig en fredag kväll var Strömsholm det bästa alternativet. På lördagsmorgonen lastades hon in och vi åkte de...
Svar
16
· Visningar
2 936
Senast: BusBarro
·
Hästvård Jag är nybliven hästägare sen igår! Ett shetlandssto på åtta år. Hon har, och har haft så länge jag har känt henne en svullnad strax...
Svar
11
· Visningar
4 645
Senast: Maris_
·
S
Hästvård vad kan stelaleder på en hästbedyda?? ng brist? felverkning?? det knakar i varje led när hon går. ca 19år men hon är ju inte så himla...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: BJÖRKIS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka