Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag ska ev köpa en häst med hovbroskförbening, och jag har letat efter fakta i både böcker och internet, men inte hittat något, därför...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Görel
·
Hästvård ni som har era hästar på utedrift, skulle ni kunna berätta lite om stort och smått hur det funkar? uppbyggnad, foder, skötsel,hur/om...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: AnnaKarinA
·
C
Hästvård Snälla, kan nån hjälpa mig komma ihåg? Ska släppa min pålle i en ny hage men blir lite nojjig när jag ser att det finns MASSOR med...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Carma
·
S
Hästvård Nu behöver jag er hjälp igen!! Idag när jag kom ut stod Ami och var halt såg jag. Dock skulle jag ha med mig henne och en till in så...
Svar
13
· Visningar
3 689
Senast: Spider84
·
N
Hästvård Skimmelcancer är de någon som har / har haft en häst som har de? Skulle vijla höra vad andra vart med om mm =)
Svar
12
· Visningar
5 851
Senast: Favina
·
C
Hästvård Ni som har/haft häst men kotledsinflammationer fram- vad har de haft för symptom?? Diffusa eller kraftiga? Skulle vara intressant att...
Svar
6
· Visningar
17 609
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård hej skulle vilja veta lite om Equiterapeut. om nån av er har haft någon sådan till er häst och varför ?????
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Shettisar
·
L
Hästvård Någon som vet var man kan få tag på det??
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Love_Lee
·
M
Hästvård Min häst har en muskelbristning i högra bogen har det visat sig. Fysiolog har kollat honom och säger att jag skall massera området samt...
Svar
0
· Visningar
1 814
Senast: Mayara
·
L
Hästvård någon som vet var jag kan köpa dessa och genom vem? vad kostar det o.s.v. tacksam för svar!
Svar
4
· Visningar
2 071
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag ska ha ut veterinären för att göra en allmän hälsokontroll på min gamla häst. Jag antar att han vet vad som ska göras, men frågar...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: majola
·
H
Hästvård Har ett tag gått och funderat på det här med hagar och jag undrar vilken betydelse det har för parasittrycket i vinterhagar om man...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: hästmyran
·
Hästvård Vet inte vart jag ska pula in det här men ändå. Min val är lite bredare om tassarna på höger sida, vad kan sånt bero på? Mitt sto var...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: AnnaKarinA
·
  • Låst
Hästvård Kom en ny häst till vårt stall i går.Vi hade hört att det skulle komma en islandshäst...vad dyker upp...jo en shettis.Bara att bygga om...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
15 568
Senast: ika77
·
Svar
10
· Visningar
2 082
Senast: grimman
·
L
Hästvård Min pålla blev vet . beskitad i går av eventuella köpare som hade henne på prov. men hon gick inte igenom. Anmärning h. bak och...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Mia_R
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag red in min valack för drygt 2,5 år sedan så fick han små överben insidan av bägge framkotorna. Han var då...
Svar
7
· Visningar
1 154
Hästvård Jag har lånat en häst över sommaren och fram till nu har inte vi haft så mycket insekter. Hästens ägare ville att jag skulle använda...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Huntress
·
Q
Hästvård hej hej nu har vi kommit till den delen på året som innebär den stora avmsaknings frågan...Jag har talat med min vetrinär och hon tycker...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Ny här, första tråden. :) Har en fundering kring min hästs ben. Hittills har hon haft perfekta ben men de senaste månaderna har jag...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Morgondagg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka