Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag undrar om någon har bra tips på vad man kan göra med en solbränd skimmelmule. Smörjer in varje dag med solfaktor 25, men det verkar...
2
Svar
26
· Visningar
6 040
Senast: KajsaL
·
X
Hästvård min 6åriga halvblodsvalack har stora konstinga gallor på båda framknäna finns det någon har som har liknande problem eller är erfaren av...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: mirage
·
J
Hästvård Funderar på att låta min ponny gå barfota from nästa verkning. Men är osäker på om det är bra för henne. Hon sliter sina bakfötter (är...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: skuggi
·
E
Hästvård Ett litet tips. Det är bra att ha mikro i stallet. Där kan man värma vetekuddar och lägga på den ömma hästryggen efter att ha masserat...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: Huntress
·
M
Hästvård Heej! Min lilla Pålle börjar få mugg, inte så mkt än så länge men jag vill ju gärna få bort det så att det inte blir "allvarligt"...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Possi_Katt
·
J
Hästvård hur känns gallor?
Svar
3
· Visningar
1 014
·
Hästvård Varför uppstår gallor och vad är det egentligen? Vad kan man göra för att få bort gallorna? Och gör de ont på hästarna. (16årig ponny...
Svar
7
· Visningar
1 301
·
Hästvård ...men till vilken grad? Står en relativt nykastrerad tvååring hemma, kastrerades för ca 2 månader sedan. Innan kastrering såg han ut...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: anhe
·
Hästvård Min nya häst hade lite ont i ryggen när jag köpte honom för 1 vecka sedan (behöver inte påpeka att jag inte skulle köpt honom mm...) Han...
Svar
18
· Visningar
1 396
Senast: veronican
·
K
Hästvård mitt fullblod "vandrar" på betet om kvällar/nätter. tänkte att det nog berodde på insekterna. så nu har jag köpt ett insektstäcke, men...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: ika77
·
M
Hästvård Hej! Min häst har sedan en månad varit konvalecent för en muskelskada i bringan/bogen. Båden mina tränare och hovslagare anser att det...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Mitrolle
·
M
Hästvård Kom upp till min häst i lördes o fick se något jag aldrig skådat förrut. Från en bit upp på halsen o ner till vänstra sidan av bogen...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: Mynta2
·
Hästvård \"knölar\" min pålle har ett tag haft två "knölar" eller vad man nu ska kalla dem, de är något svåra att beskriva men jag ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: strumpan
·
S
Hästvård Min häst fick fång för ungefär en månad sedan och har vilat med skrittpromenader och ätit hö sedan dess, trots att han var symptomfri...
Svar
17
· Visningar
1 418
Senast: Flash
·
Hästvård Om hästen haft en stengalla som fått "blöda ur" vid skoning och hästen inte ser ut att vara halt dagen efter, bör man ändå ta det lugnt...
Svar
9
· Visningar
6 226
J
Hästvård Jag tänker ge min ponny hösilage och undrar hur ofta man ska vaccinera mot butalism samt vad det kostar?
Svar
8
· Visningar
1 580
P
Hästvård vet inte om tråden har kommit rätt men jag provar. nu är det dax igen nu har han skadat :cry: sig igen de va ca 2 veckor sedan han...
2
Svar
22
· Visningar
2 030
Senast: Pamme_Jaspin
·
S
Hästvård Hur lång tid tar det ungefär för en sträckning hos häst att läka? (i benet).. :confused: :confused:
Svar
2
· Visningar
1 451
Senast: Boj
·
I
Hästvård Vad är det som gäller egentligen? Får hästägare själv spruta sina hästar om en vet. visat hur? När jag prata med mitt försäkringsbolag...
2
Svar
23
· Visningar
2 888
Senast: alpha
·
Hästvård Nu är det så att hovis ska sko och jag ska hämta hem hästarna från betet.Har tänkt rida senare ikväll och då funderar jag på att låta...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Zolimita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18