Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om fång, men ingen där jag riktigt får veta hur ett fånganfall kan te sig. Har för första gången en...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: janta
·
Z
Hästvård Jag har en häst som vanligtvis endast dricker ca 20-30 liter vatten per dygn. Men nu helt plötsligt dricker hon närmare 60-70 liter per...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: alpha
·
D
Hästvård I dag när jag gick ut till hagen för att kolla till hästarna så kom den ena åringen fram och jag klappade den på mulen och ryckte snabbt...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård är det någon här som har någon aning om vad som det kan vara på min 2 åriga hingst.. om man känner på pungen på honom så är ena...
Svar
1
· Visningar
835
C
Hästvård Varför har man sådana på hästen? Används de mest inom någon speciell inriktning? (fälltävlan?) Vilken nytta gör de och vad är skillnaden...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: Egonson
·
Hästvård Någon som gjort det? Jag skulle så gärna vilja göra det, varenda liten del i hela hästen kolla hur allt ser ut å böja på benen osv å se...
2
Svar
20
· Visningar
3 542
Senast: jerseyko
·
G
Hästvård \"Ful\" i pälsen Hej! Min 14-åriga vallack har inte riktigt fällt ur än. Eller rättare sagt han är kort hårig men känns "stickig" i...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Kokopelli
·
O
Hästvård Eftersom min pålle är halt på ena frambenet och ordinerad boxvila har jag vissa dagar/nätter lindat benen för att de övriga tre skulle...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: oidipus
·
E
Hästvård tog en å samma tråd till detta...hoppas de inte gör nåt!! Börjar me min hästs hovar.. har precis bytt hovslagare å hon har tappat en...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: skuggi
·
Hästvård Hästen är vaccinerad följande: 030612, hästinfluensa och stelkramp 030724, hästinfluensa och stelkramp För att få en ordentlig grund...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: crixi
·
S
Hästvård \"Kastanjer\" i hovskägget Är detta vanligt på hästar? Att det blir små (eller större) utväxter precis i "spetsen" på kotan eller hur...
Svar
4
· Visningar
3 061
Senast: Lollan
·
Hästvård är det allvarligt? hur behandlar man det?
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: gardenia
·
A
Hästvård hej,sedan ett tag har min shettis hingst hållt på att klia sin svans och man,provade att duscha honom med schampo då jag trodde det...
2
Svar
27
· Visningar
3 234
Hästvård Ungefär hur mycke kostar en hästmassör?? Någon som vet det??? :confused:
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Catinca
·
Hästvård \"Lösskor\"? Någon som har erfarenheter av de olika "lösskorna" som finns på marknaden? Jag lät plocka av skorna på pållan inför den...
Svar
17
· Visningar
1 648
Senast: Mariell
·
A
Hästvård Jag har nu hittat en sån bra badplats där jag kan simma med mina hästar och de verkar tycka det är ganska kul Nu undrar jag bara hur...
Svar
6
· Visningar
1 783
Senast: kicki71
·
M
Hästvård Måste man ge hästen en speciell spruta om den ska äta ensilage? Hur ofta ska den isåfall ha spruta? en gång om året tillsammmans med...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Lazio
·
M
Hästvård va kan det vara? det är en liten knuta, typ som en ärta...ja har testat att trycka lite lätt på den och kolla om han reagerar nåt, men...
Svar
5
· Visningar
1 440
Senast: MissNegativ
·
Q
Hästvård Jag har frågor angående barfota - hästar. Hur ofta behöver man verka hovarna på barfota - hästar? Hur mycket kostar det på ett ungefär...
2
Svar
27
· Visningar
7 265
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Vår häst fäller massor med päls. Detta har han gjort nu 3 somrar i rad, så länge har vi haft honom. Vet nån vad det kan bero på, brist...
Svar
8
· Visningar
2 790
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025