Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Okej, vad är positivt respektive negativt med dessa skor? Har prcis vart och "vaktat" en häst som blev skodd och den fick gummiskor, den...
Svar
11
· Visningar
2 515
Senast: Rimfaxe
·
E
Hästvård Pållans ena hov (h.b) flyter ut inåt när den växer. Efter vad jag har jämfört med bilder ser det ut som att hon har utåtbruten tåaxel på...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: ameo
·
S
Hästvård om man har två hopphästar och den ena är stel i nacken och halsen och den andra i benen. finns det ngt man kan ge dom? el kan man göra...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Rubensmatte
·
Hästvård Min pålle är känslig i sin rygg och har en bra sadel och massören ute var 8 vecka.Han blir bara bättre och bättre men det som verkar...
Svar
6
· Visningar
811
B
Hästvård Jag vill veta vilka hästen "normala värden är". Tex. Puls, andning m.m Och sen vill jag veta vad ni kollar på först när ni ska se om era...
Svar
13
· Visningar
4 100
Senast: Tezza
·
K
Hästvård Mitt sto har den extremt dåliga vanan att med jämna mellanrum klippa till min vallack med bakfötterna så att blodvite, hälta och andra...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Kokopelli
·
S
Hästvård min hingst är 1år nu och hur kan man känna att han är könsmogen osv.igår så var det ett brunstigt sto i hagen brevid och då åkte den ut...
Svar
10
· Visningar
2 008
Senast: semlis777
·
A
Hästvård hur ser strålen ut på fånghästar och deras hovar? (inte under ett "anfall" utan i övrigt) Hovarna ser normala ut. Jag kolla på 2...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Cattis_E
·
S
Hästvård Idag hade vi beställt tid för röntgen på min pållefis. Har haft hältan i ca 30 dagar och markerar fortfarande vid snabb skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Sirisiri
·
I
Hästvård Är det farligt att ge bronkodilaterande preparat med utgånget datum? Alltså rent hälsovådligt? Förstår att effekten kanske försämrats...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Ivy
·
Hästvård En av hästarna på betet skadade sig i går och står nu på stall med ett inlindat bakben. :( Han ska nu ha penicilin i sju dagar men han...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: ylvalill
·
A
Hästvård Jag måste bara skriva detta. Det var nåt som hände i vårt stall. En fin och underbar häst. Det började med att hon fick kolikanfall en...
Svar
14
· Visningar
2 611
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Min sköthäst har en vit halvstrumpa på högerbak där hon alltid drabbas av mugg, varje år i ca 6 år nu. Har hört flera som sagt att hon...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: Annaaa
·
S
Hästvård min ena häst tror jag har fått ett getingstick. det sitter på ganaschen. stor rund bula som en "normal" hand storlek (svullnad) känns...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: __Stilett__
·
S
Hästvård Så har då min älskade häst varit och stoppat i sig gräs som är klippt med gräsklippmaskin! Hur farligt är det igentligen??? Har släppt...
Svar
6
· Visningar
2 995
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Ja då var det ett faktum, hästen har trampat av sin ena sko bak och vi kan inte komma till hovslagare fören om två veckor! Tänkte att...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Rea
·
F
Hästvård Har precis haft distrikts veterinären här (i mitt tycke, koveterinär) Min häst har lyckats klia sig mot en gren så hårt så den har gjort...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: Falk
·
I
Hästvård är det nån här som har haft en häst som är sne i bäckenet. och har rättat till det med kiropraktor
Svar
10
· Visningar
1 164
Senast: veronican
·
B
Hästvård Jag har läst mig till en massa bra recept på flugspray jag tänkte göra, men har lite funderingar på användningen. Tex hur ofta behöver...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Dragonfruit_
·
S
Hästvård Hej! För ett par år sedan var jag valet till kvalet att vaccinera våra hästar mot botulism. Det var svårt att få höet torrt och arbetet...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025