Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min häst blir rädd?.. när man ska spruta på honom myggmedlet.Han vägrar att ståstill och springer ochhoppar omnkring. Och han har även...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: ylvalill
·
Hästvård Det har varit lite trådar om gallor här och många har gett rådet att man ska linda etc. Detta låter för mig som symtombehandling...
Svar
4
· Visningar
2 437
Senast: ylvalill
·
J
Hästvård Hej, hästen har blivit halt efter hagvistelse. Hovslagaren sa att det kanske kunde vara katrit(?). Ngn som vet vad detta är? Han sa ngt...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Julie
·
Hästvård Min häst är ganska gallig på bakbenen, hon har varit det sen jag köpte henne (hon har inte rört på sig mkt eftersom de inte hade hagar...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Possi_Katt
·
A
Hästvård Skillnad mellan T-märkt & triangel märkt? Hoppas jag la tråden på rätt ställe?Undrar vad skillanden är mellan dessa,om det nu inte är...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Possi_Katt
·
Hästvård Nu i kväll när jag skulle ta in pållan så var hon halt. :cry: Hon har ett "fint", "rent" sår på bakbenet, alldeles under hasen. Ser...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: LUDDE98
·
V
Hästvård Hur gör man när det är isigt & halt ute om man tillhör barfotaskolan? Jag tycker att det verkar intressant att låta hästar slippa skor...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: caradan
·
Hästvård Jag känner mig orolig, min shettis känns hovöm fram. Hon verkades i förrgår så jag går och hoppas att hon är hovöm pga verkningen. På...
Svar
6
· Visningar
1 487
Senast: Inelin
·
S
Hästvård Var kan jag läsa om ovanstående? Hästen jag sålde har fått det och ägaren säger bara att den skall opereras i augusti...
Svar
9
· Visningar
2 765
Senast: tek
·
Hästvård Har en 18-årig varmblodsvallack (travare, har dock aldrig gått löp) som under hela tiden jag haft honom haft inflamationer, från och...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: Albatross
·
C
Hästvård Jag funderar på en egen liten teori, tror ni den kan stämma? Nu när regnet har öst ner över både folk och fä blev min hästs bakben...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Cinzano
·
K
Hästvård Har en ponny som stått på stall hela sitt liv, ja på nätterna alltså. :p Han ska nu släppas på lösdrift. Han kommer ha tillgång till...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: KaZa
·
Hästvård Är magsår en vanlig biverkan av Finadyne? Tycker vissa veterinärer här runt ikring alltid skriver ut avsvällande så fort det finns en...
Svar
18
· Visningar
1 731
Senast: martha
·
Hästvård Stackars hästarna! Det är så himla mycket mygg på kvällarna och de blir så bitna. Skulle vilja ha tag på ett riktigt bra myggmedel, om...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: vippan
·
Hästvård Upptäckte en liten galla på in- och utsidan av höger bakkota för ca 2 veckor sedan. Den är 1,5 cm i diameter ungefär. Vissa dagar finns...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: HannaZ
·
K
Hästvård Kan man se på hovarna om hästen börjar få fång ? Typ, vit rand upptill runt hoven ? :confused: Någon som vet ? . / Tacksam för svar !
Svar
4
· Visningar
3 019
Senast: Koko_
·
S
Hästvård Jag har ett stort halvblod som har haft tre mindre anfall av gaskolik inom loppet av 8 dagar. Veterinären råder mig att han ska gå i...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: marielen
·
S
Hästvård Vad är det? :confused: Det ända jag vet är att hästen kan få det om det är dåligt ventilerat, dammpartiklar som far omkring och om...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Ivy
·
I
Hästvård ja... jag har ett MEGA PROBLEM med att min häst skall behålla skorna på sig.under en månad har han dragit av sig skorna ett antall...
Svar
17
· Visningar
2 068
Hästvård Em av mine hester hadde, når jeg tok han inn fra hagen nå, et veldigt rinnande öge. Det andre rann litegrann, men inte like mycket som...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Haffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka