Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jag köpte ett fullblodssto för några veckor sen och hon har sedan dess gått på bete dygnet runt. Hon var tunn när hon kom, men inte...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Magdalena
·
Hästvård om man vill ge hästen salt i fodret, vad är det för salt man ska ge den då? O hur mycket ska man ungefär ge en Dponny som går lagom...
Svar
13
· Visningar
994
Senast: Huntress
·
M
Hästvård Eller VAD är det min häst har fått? På insidan av alla benen förutom vf har huden spruckit i en 1-2 dm lång sträng. Huden hänger i små...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: majja22
·
Hästvård Min häst är alldeles upp äten av alla mygg/knott. Värst är det runt skapet, under magen (helst precis i sadelgjords läget) samt fram vid...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: vippan
·
T
Hästvård Hur lägger ni ett riktigt bra stallbandage? Vilken typ av lindor använder ni?
Svar
13
· Visningar
3 600
Senast: trollfaksen
·
N
Hästvård Vad kostar det (på ett ungefär) att grundvaccinera sin ponny?
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Haffe
·
N
Hästvård Huhu..det här kommer att bli svamligt - trött! Hoppas på lite råd angående mitt varmblod som för ungefär 2 veckor sen blev stapplig i...
Svar
12
· Visningar
1 207
Senast: Skrållis
·
Hästvård Idag upptäckte jag något som såg ut som en orangeröd fästing, som hade bitit sig fast vid medryttarhästens bringa. Den satt som berget i...
Svar
12
· Visningar
10 490
Senast: Lazio
·
I
Hästvård Bra tips på att få bort knutor snabbt!
Svar
2
· Visningar
805
Senast: isla
·
Q
Hästvård Nu har jag letat runt och läst allt hyper noga..och det enda jag har kommit fram till är att jag nog borde gå någon slags kurs eller iaf...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min kuse ska ju, som alla troligen vet, säljas i dagarna, Och jag är så sanslöst nervös! Tänk om röntgen visar något? Han är röntgad -00...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: mandalaki
·
C
Hästvård Jag hade tänkt köpa ett riktigt stallapotek så jag har om olyckan är framme. Kan nån ge mej tips på vad jag ska köpa och vad man...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: amalia
·
M
Hästvård Ni som har låtit ultraljudsbehandla senor och/eller muskler på era hästar, vad har ni tyckt om det? Har det gett god effekt? Har...
Svar
5
· Visningar
4 572
Senast: hubinette
·
Hästvård Jag har en par nybörjarfrågor/funderingar till Er med erfarenhet av barfotahovar: 1) Hur mycket och på hurudana underlag rids hästen...
2
Svar
29
· Visningar
3 163
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård som går i vågor i takt med solen/värmen/flugorna. Pålles vänstra öga blir inflammerat så fort värmen (och då också flugorna) kommer...
Svar
12
· Visningar
1 744
Senast: Shettisar
·
Hästvård Jag blir tokig, mina shettisar har haft problem med hålrum i antingen 1 eller 3 hovar.Har hållt på att verka upp dom nu i 1 års tid.Det...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Shettisar
·
L
Hästvård min pålle startar på fredag och efter starten tänkte jag sätta kyllera på alla benen (det gör jag efter alla jobb). Eftersom det är...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Lindi
·
S
Hästvård Efter ridturen igår blev (vet inte vad dom där senorna heter... :o) ena frambenet nedanför knät helt jämntjockt. Hur skulle ni göra i...
Svar
7
· Visningar
2 013
Senast: zilla
·
A
Hästvård hej min häst har skadat sig, en annan häst har sparkat honom på höger fram på insidan. han är jätte halt. efter 500 samtal till olika...
Svar
16
· Visningar
1 483
Senast: ylvalill
·
Hästvård Såg att min jodopax var flera år för gammal :o, köpte därför en ny flaska häromdan. Men vad har det för betydelse om jodpaxen är gammal...
Svar
2
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka