Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min varmblodsvalack ¨har börjat kissa massor och hela tiden. På den "normala" ridturen kan han kissa 3-4 gånger, ibland mer, ibland...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: Sunnan
·
A
Hästvård Kan ngn tala om hur jag ska få en tunn, fin man som LIGGER på en sida (jag nöjer mig med att den bara ligger oxå)? Nu har jag försökt...
Svar
10
· Visningar
1 449
Senast: MaLu
·
B
Hästvård Mitt första inlägg! Har ett sto som får en liten knöl då hon har sadel. Den dyker upp efter ca tio-tjugo minuter, oavsett vilken sadel...
Svar
12
· Visningar
1 491
Senast: ikeline
·
Hästvård Kort historik om det nu mot all förmodan finns NÅGON som lyckats missa det. Hästen ifråna är 9 år, utdömd 10 maj -04 pga en...
2
Svar
25
· Visningar
2 859
Senast: goamarie
·
T
Hästvård Jag behöver lite hjälp. Det är så att min häst har blivit rätt hård i en halsmuskel, lika hård på båda sidor om halsen. Muskeln heter...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: tirnanog
·
S
Hästvård Hästens favoritträd i hagen råkar vara en fin gran som hon står och kliar sig mot, vilket resulterar i att hon har fullt med kåda på...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: Gisburne
·
S
Hästvård tänkte bara kolla lite ang kastrering. Tycker ni att hingsten "ändrar beteende" efter en kastrering? har fått rådet att hästen ska gå...
2
Svar
39
· Visningar
3 638
Senast: anhe
·
S
Hästvård Jag har inte luktat under, men är det hovröta? ska inte hovröta lukta väldigt illa? Vad är det, för hovarna har liksom en "hinna" som...
Svar
15
· Visningar
6 189
Senast: SneakySue
·
L
Hästvård Detta kanske man ska ha en hum om men inte jag.. :o En kompis ringde precis och frågade hur länge kvarkasmittan sitter kvar i kläderna...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Raeman
·
Hästvård finns det någon bra sida, gärna på svenska, där man kan kika på olika illustrationer av man och svansflätningar..?
Svar
1
· Visningar
838
Senast: roux
·
Z
Hästvård Ute på sommarbetet var det en häst som helt enkelt såg hängig ut i dag. Han stod mest still hängde med huvudet inte som dom gör när dom...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Huntress
·
M
Hästvård en häst på stallet har dött, misstänkt grässjuka. han hade hela magen full med mjöldryga vid obduktion. Alla hästarna, de är 40 st i...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 333
Senast: Mithra
·
N
Hästvård Någon som vet om det finns beskrivet olika "övingar" på internet någonstans? :bow:
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård Nu har jag kollat upp om nackbandmasken. 1. Den går inte att hitta via träckprov 2. Man kan se den vid slakt (vuxna maskar i...
Svar
4
· Visningar
2 300
Hästvård Min häst kommer från södra Frankrike, där ju solen tydligen ska vara tre gånger starrare än här i Sverige (enligt apotekets...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: alisson
·
Hästvård ... Mitt föl på snart 4 mån har nu haft en svullnad vid vänster kota fram i ca 2 veckor. Svullnaden är oförändrad. Känns och ser ut som...
Svar
3
· Visningar
1 676
Senast: martha
·
Hästvård Hej. Undrar bara lite vad ni andra ger era pållar om de är lösa i magen? Satte pållen min på bete och nu är han lös i magen. Förmodar...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: Amateur
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Min häst visar återigen att någonting är fel . Hon är inte halt vad jag kan se på stor samt liten...
Svar
5
· Visningar
4 013
Senast: majja22
·
Z
Hästvård jag tror att jag tar hela sjokdomshistorian från det senaste året ifall det kan ha något med det att göra... i september förra året...
Svar
9
· Visningar
834
Senast: zana
·
Hästvård För två veckor sedan tog jag av min häst skorna, en kille som är utbildad enl AANHCP var ute och gjorde det. Samma dag visade min häst...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 898
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar