"Med tanke på att jag haft samma hovslagare i 25 år till alla mina hästar och inte har haft några problem så tycker jag att han gör ett bra jobb ja. Har du kunskap att säga att han i n t e gör ett bra jobb för det har du ju redan påstått? Detta utan att ens ha sett hästen på vykort och trots att du faktiskt säger dig ha sett välskodda hästar."
Jag skrev att eftersom hästen har utflytningar så är inte hoven balanserad, det kan man inte komma ifrån. Eftersom du haft samma hovslagare i 25 år så vet du ju inte om det skulle blivit bättre med en annan, eller hur?
"Jag kan säga varför jag valt a t t sko och att jag inte haft några som helst negativa effekter av det på mina hästar. På vilket sätt skulle de mått bättre av att vara utan skor undrar jag istället?"
Fördelarna med barfota finns uppradede otaliga gånger, jag orkar inde dra dem en gång till.
Om du har så lite kunskap om hovar att du på fullaste allvar tror att en hov mår bättre med skor så är kommentarer överflödiga....
Varför bryr du dig överhuvudtaget om du ändå inte är intresserad av att lära dig nåt. Det finns massvis att läsa, internet, böcker, I rest my case....
"Och eftersom du konsekvent fortsätter undvika att svara på de frågor jag ställt undrar jag varför?"
Varför ska jag svara på frågor åt någon som inte är intresserad av svaren?
"Sen tycker jag det är rätt läskigt med fanatiska uttalanden typ: "Vi ökar prestationsförmågan men kortar livslängden." Vad har du för bevis på det? Du memnar på allvar att mina hästar skule ha ett kortare liv för att dom har skor på?"
Tävlingshästar är väl inte direkt kända för att hålla....
Har du aldrig märkt att skodda hästar har problem med tappskor, dålig horntillväxt, etc
Lederna tar stryk pga att stötdämpningen sätts ur funktion tex.
Har du hört att "hästen har fem hjärtan" någon gång?
Hur tror du att de hjärtana klarar att pumpa blod när det sitter fastspikade på järnbitar?
Om du gitter kollar upp hur en hov fungerar så är det inte så svårt att fatta varför den INTE fungerar med skor.
Vill du ha mer information om barfotagång så kanske du kan söka upp den själv, om du är intresserad...
God afton