Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Jag undrar om någon kan hjälpa mig att svara på vad som händer när en häst blir triangelmärkt. Varför triangelmärks dom ? Vill veta allt...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: pinky
·
Hästvård har fått rådet att det bästa för en häst med dålig hovkvalitet är att gå barfota. Så det gör Milou. trots att vi bara traskar på mjuka...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: martha
·
Hästvård Jag blir alldeles förvirrad ju mer jag läser/hör ang sårrengöring. Vissa säger att man ska använda jodopax, andra koksaltlösning, andra...
Svar
17
· Visningar
6 490
Senast: Doneloge
·
A
Hästvård Finns ett 2½ årigt paint/fullblodskorsnings sto i stallet som har en konstig underkäke, inte hakan då utan de 2 ben som går på...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: AtletShipping
·
B
Hästvård Vad använder ni för att rengöra och desinfecera sår på hästen? Jodopax? Alsolsprit? Lactacyd-tvål? Koksaltslösning? Behöver man alla...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: memoryradiocut
·
K
Hästvård Vid köp av häst, hur pass "grundlig" koll ska man enligt er göra på hästen,. jagmenar en vanlig vet.besiktning är ju självklar(!) ..men...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: Dragonfruit_
·
L
Hästvård Min pålle har fått röd tunga. Han ser oxå röd ut i gommen på dom här räfflerna som finns där uppe. Jag undersökte ifall jag kunde hitta...
Svar
3
· Visningar
1 433
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård hej! har bara ett litet problem jag skulel vilja höra mej för om. Det är så att de två senatse gångerna jag ridit i padocken har min...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Faasiqah
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter från dessa fästingburna sjukdomar? Vilka symtomer har det gett, och hur och när upptäckte ni detta. Vad...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 593
Senast: majja22
·
Hästvård Har ni haft nån häst med lös benbit?? Isåfall skulle jag vilja veta hur man märker det. Fanns en häst på ridskolan, ett ungt halvblod...
2
Svar
21
· Visningar
3 348
Senast: Gisburne
·
Hästvård Behöver lite tröstande ord angående detta, mitt ena ponnyföl har sedan igår kväll haft stopp i foderstrupen, har varit hos vet. o han...
Svar
4
· Visningar
1 518
S
Hästvård Borstade på tjejen igår kväll, och smörjde in juvret på henne innan natten, när jag mörkte att det sprutade mjölk ur båda spenarna på...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Sastra
·
Hästvård Ni som har gett det någongång, hade ni problem med att få hästen att äta det? :confused: Innan jag började ge pållan det igår fick jag...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Sirisiri
·
B
Hästvård stallkompisens nya häst har haft mugg i ca 3 veckor nu, på båda fram. och idag är han halt... kan det finnas ngt samband? eller är han...
Svar
7
· Visningar
1 361
Senast: zilla
·
F
Hästvård För ett par dagar sedan så skadade sig en av mina hästar väldigt illa på elsängslet i hagen (har normaltjocka elnylonband). Hon sprang...
Svar
7
· Visningar
2 062
Senast: FarresTess
·
C
Hästvård Eller vad är spatt och vad händer med hästen? Tacksam för svar :bow:
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Nominous
·
P
Hästvård Om utlåtandet säger att det finns ett "lindrigt benfragment" i en framkota och veterinären rek att man INTE tar bort det då han bedömer...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: alpha
·
Hästvård Hur fort verkar det egentligen? :crazy: :D Min fröken fick sin första Buttados igår, och den andra idag på eftermiddagen, och när jag...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: zilla
·
C
Hästvård hur brukar ni blanda den?
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Lindi
·
R
Hästvård Det har hästen börjat göra :crazy: Han är en islandshäst, enligt förra ägarna eksemfri Men nu har han börjat klia sig och tappar hår...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: paradox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka