Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Såg imorse att pållan fått en fästing på sig, bakom armbågen satt den. Undrar nu om man ska hålla speciell utkik efter de små krypen på...
Svar
5
· Visningar
724
Senast: __Stilett__
·
K
Hästvård Hur är det- är det skillnad prismässigt om man anlitar distriktsveterinär eller en "vanlig" veterinär?Jag menar inte under jourtid eller...
2
Svar
39
· Visningar
2 045
Senast: Korven
·
T
Hästvård kom te stallet o min vbl kille va halt! tog in han i stallet han verkade pigg men rätt så regäljt halt men han gick på i vanlig fart.Väl...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Tomaten
·
K
Hästvård Min häst har hela sommaren haft problem med sin bläs att hon har kliat sönder den, den har även varit torr och sprickig. Vi har trott...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: KajsaL
·
Hästvård Min pålla har fått elaka sår på ena bakhovens ballar. Det ser ungefär ut som om huden har luckrats upp och den är svullen och svampig...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: Noteca
·
B
Hästvård Min foderhäst har gult tjockt snor. Vad är det för ngt? Vad kan det bero på? Och vad gör man åt det? snälla hjälp mig! :confused:
Svar
14
· Visningar
4 622
Senast: Krims
·
L
Hästvård Min häst har hostat två dagar i rad nu när jag har travat (brukar hon inte göra i vanliga fall) och idag var hon även lite lite snorig...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Buffalo_brud
·
Hästvård Kan erlichias ge \"bara\" ledinflammation? Kan ledinflammationer vara enda symtomet på erlichias? Kan det i så fall sätta sig ex...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: HillsBon2
·
I
Hästvård Har precis fått veta att min häst har en korsbandsskada och att prognosen är väldigt dålig, har ngn nåt uppmuntrande att säga? Har någon...
Svar
1
· Visningar
1 742
Senast: Ewe89
·
P
Hästvård Vill höra mera fakta angående gallor. *Vilka är dom vanligaste orsakerna till gallor? *VAD är det eg som händer inuti benen när en...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: nettanbabe
·
M
Hästvård nu i två veckor, men som tur är börjar det gå över. Har skrubbat stall från golv till tak, rengjort alla prylar med ett medel som heter...
Svar
19
· Visningar
1 582
Senast: ika77
·
Hästvård Vet ni nåt "recept" på flugsprej som fungerar? Har hört om nåt me rapsolja och vitlök? Nån som provat?
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min pålla är halt på båda fram (1 grad hf och 2 vf) Jag vet inte riktigt vad det beror på än, ska in till klinik nästa vecka och röntga...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: veronican
·
E
Hästvård Någon här som gjort eget insektsmedel med eteriska oljor? Jag har tidigare gjort en egen blandning med olivolja, vitlök och tea tree...
Svar
5
· Visningar
3 777
Senast: Moniq
·
L
Hästvård Och som inte kan ha exem täcke hur gör ni :confused: Min pålla har fått exem , var i väg och köpte ett exemtäcke men idag två dagar...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Roheryn
·
A
Hästvård Har en 2-åring som går på bete och idag såg jag att hon när hon har stått med vänster bak utsträckt ett tag fastnar det i det läget och...
Svar
9
· Visningar
2 560
Senast: gardenia
·
J
Hästvård Mitt sto (med föl) har blivit sparkad på utsidan av kotan på vänster bak. Hon blev ordentligt svullen men, stödde på benet. Dagarna...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: javill
·
J
Hästvård När klipper ni era hästar som ska ridas mycket under vintern? Hur mycket klipper ni, finns det bild på hur man ska klippa och vilken...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: tratten
·
J
Hästvård Hejsan! Hmm.. Vet inte hur jag skall formulera mig. Blir tårögd bara jag tänker på det. Kanske bara inbillar mig... Men, det känns som...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Husmusen
·
Hästvård Tar det för manen att växa ut från stubb? Alltås typ 15 cm något sånt där??? :crazy:
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025