Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård hej,har en åring,som börjat få rinniga svullna ögon,,har hört fler som har det,vad kan man göra och vad beror det på? Mvh
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: _malle__
·
C
Hästvård Har ni några erfarenheter om hästar som haft sprickor? Hur lång tid tog det för dem att läka? Blev hästen helt återställd efteråt? Vad...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Chippen88
·
E
Hästvård Jo jag har precis blivit hästägare för första gången. Ska man rengöra stoet vid spenarna, anal och urinöppning? Eller sköter det "sig...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: Dainty
·
M
Hästvård mitt föl har varit lös i magen några dagar nu. i början var det bara som vatten, sen blev det som tjock vällig och efter det små korvar...
Svar
10
· Visningar
5 716
Senast: mizz_perfect
·
C
Hästvård Usch! :eek: :p Min medryttarhäst har fått en massa fluglarver i pälsen. :( Som tur är har han ganska kort päls och de samlas mest på...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: AtletShipping
·
P
Hästvård Imorgon åker jag till Åby för att kolla cystan i benet på hästen. Hade egentligen tid i augusti, men fick en tidigare tid! Cystan...
Svar
10
· Visningar
1 089
Senast: Plingplong
·
N
Hästvård hade hästen på betäckning o hämtade hem henne igår. Gick naturligtvis igenom henne men hittade inget anmärkningsvärt. I dag när jag...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Rikkan
·
A
Hästvård Igår vaccinerade jag mina hästar (2 st.) mot botulism och hästinfluensan. Vi är fortfarande inne på grundvaccinationen av botulismen men...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Catinca
·
M
Hästvård När våran veterinär va hos oss sist och sövde unghästen för koll av sår sa hon att hon lärt sig nått nytt. Det va några människor som...
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: norpan
·
Hästvård Tjaba, tjena, hallå! Nu är lillrumpan nyopererad och det gick bra! Veterinärerna på kliniken släppte på trycket på ytliga böjsenan och...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Sablar22
·
P
Hästvård Hmm, min häst har redan skaffat sig en riktigt tjock päls. Antagligen pga det dåliga vädret. Men bör jag raka honom redan nu??
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Babelilla
·
Hästvård Har läst många inlägg här på Bukefalos men inte hittat just några positiva inlägg när det gäller spatt. Finns det inga hästar med...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: mandalaki
·
Hästvård Min häst har kissat riktigt mörkt i två dagar. Någon som har någon idé om vad det kan bero på? Urinet ser nästan blodrött ut när det...
Svar
4
· Visningar
1 402
Senast: LinnéaL
·
Hästvård Jag behöver hjälp med att spåra en kylgelé. :crazy: När jag var och provred en medryttarhäst använde hon en viss kylgelé som var...
Svar
1
· Visningar
582
Hästvård Jag undrar helt kort, eftersom jag blir bortkopplad från strömsholm, vad en röntgen av båda bakhasorna kan gå lös på? Ungefär? Tacksam...
Svar
4
· Visningar
1 364
Senast: alice
·
N
Hästvård Tänkte dela med mig av våran "skadehistoria" som ni gärna kan få komentera! Sen i vintras har jag upplevt att min häst inte fungerat som...
Svar
10
· Visningar
1 812
Senast: Novalee
·
X
Hästvård nu har jag äntligen fixat bilder på hans gallor...
Svar
19
· Visningar
1 479
Senast: vildros
·
C
Hästvård Ikväll när jag kom ut till stallet så upptäckte jag att mitt sto var svullet i ena frambenet. Ända från knät ner till kotan, bara på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: vildros
·
P
Hästvård Vi har ett ekipage i stallet där hästskötaren schamponerar hästen ca 1 gång i veckan. Hon vill antagligen att hennes sköthäst skall vara...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: favvo_tjejen
·
Hästvård Fick tips av min tränare att tvätta ställen som är utsatta av Mugg eller rasp med clerasil mjällschampo. är det någon av er som provat...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: Beppo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V